09-05-2006, Saat: 08:09 PM
Renkler hayat?m?z?n par?as?. Renkler olmasayd? hayat ?ekilmez olurdu herhalde... Peki renklerin hayat?m?z? nasil etkiledigini biliyor musunuz? Renk se?iminin kimi zaman karakterimizi yans?tt???ndan ya da sectigimiz rengin bize olumlu ve olumsuz etkileri oldugundan haberiniz var m? ?
KIRMIZI : istah acar. O y?zden d?nyadaki g?da firmalar?n?n ?o?u logosunda k?rm?z?y? kullan?r. K?rm?z? tansiyonu yukseltir* kan ak???n? h?zland?r?r.Yanl?? bir inan?? vard?r* bogalar?n k?rm?z?ya sald?rd??? san?l?r. Oysa bogalar renk k?r?d?r. K?rm?z?ya de?il kendilerine sallanan koyu renkli beze sald?r?r.
YE?iL :G?ven veren renktir. O y?zden bankalar?n logolar?nda hakim renktir. Yatak odas? i?in rahatlat?c?d?r. Yesil yarat?c?l??? k?r?kler. Bu y?zden b?y?k lokanta mutfaklar?nda ye?il tercih edilir. Hastanelerde de ye?il rahatlat?c? ?zelligi nedeniyle kullan?l?r. Yesil alanda insanlar?n daha az mide rahats?zl??? cekti?i saptanm??t?r.
SiYAH : G?c? ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve bat?da siyah matemi temsil eder* oysa Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda kullan?l?rsa karamsarl??? ?a?r??t?r?r. Einstein konsantre olabilmek icin perdeleri siyah* g?n ????? olmayan odalar? tercih ederdi.
MAVi : Sakinlik simgesi. Araplar mavinin kan ak???n? yavaslatt?g?na inan?r* nazar boncugu o y?zden mavidir. Bat?da intiharlar? azaltmak icin k?pr? ayaklar?n? maviye boyarlar. Duvarlar? mavi olan okullarda cocuklar?n daha az yaramazl?k yapt??? saptanm??t?r.
LACiVERT : Kozmik renk olarak kabul edilir* sonsuzlu?u* otoriteyi* verimlili?i simgeler. O y?zden d?nyadaki firmalar?n yar?dan fazlas? logolar?nda maviyi kullan?r. Hilton logosunu laciverte ?evirirken insanlar?n kafas?nda b?y?k kurulu? imaji yaratmak istedi.
MOR : Nevrotik duygulari ac??a ??kard?g?ndan* insanlari bilincalt?n?n korkuttugu saptanm??t?r. intihar edenlerin be?endi?i renktir.
PEMBE : Rahat hissettiren renk. Bu y?zden baz? b?y?k magazalar tezgahtarlar?na pembe uniforma giydirir ki* m??teriler kendilerini rahat hissetsin diye. Pembe cocuk rengidir ayn? zamanda.
SARI : Ge?icili?in ve dikkat ?ekiciligin sembol?. O y?zden d?nyada taksiler sar?d?r* ge?ici oldugu bilinsin ve dikkat ceksin diye. Araba kiralama sirketleri de sar?y? kullan?r* c?nk? musterilerine ald?g?n?z sey geci?idir lutfen geri getirin demek isterler. Sar? rengi bu ?zelliginden dolayi bankalar kullanmak istemez* cunku paranin gecici degil kal?c? olmas?n? isterler.Post-itlerinde sar? olu?u dikkat ?ekici...
BEYAZ : istikrari* devaml?l?g?* temizli?i simgeler. Politikac?lar beyaz? pek severler* ??nk? temiz* durust izlenimi vermek isterlerde ondan dolay?...
KAHVERENGi : insanin hareketlerini h?zland?r?yor. Kansas universitesi Sanat ?niversitesi'nde bir deney i?in bilgisayar yard?m?yla duvarlar?n rengi degistirilebilir hale getirilmis. Fonda beyaz kullanildiginda insanlar sergide yavas hareket etmis. Fon kahverengiye dondugunde ise insanlar daha h?zl? hareket etmisler* muzede daha cok yeri daha az zamanda gezmisler. Kahverengi insani h?zlandiriyor* bu y?zden fastfood restoranlari ic mekanda kahverengi kullaniyor. Kahverengi toprak rengi* bu yuzden k?yafetlerde pek tercih edilmez* cunku kahverengi giyen insanlar kalabal?kta dikkat cekmiyor.
KIRMIZI : istah acar. O y?zden d?nyadaki g?da firmalar?n?n ?o?u logosunda k?rm?z?y? kullan?r. K?rm?z? tansiyonu yukseltir* kan ak???n? h?zland?r?r.Yanl?? bir inan?? vard?r* bogalar?n k?rm?z?ya sald?rd??? san?l?r. Oysa bogalar renk k?r?d?r. K?rm?z?ya de?il kendilerine sallanan koyu renkli beze sald?r?r.
YE?iL :G?ven veren renktir. O y?zden bankalar?n logolar?nda hakim renktir. Yatak odas? i?in rahatlat?c?d?r. Yesil yarat?c?l??? k?r?kler. Bu y?zden b?y?k lokanta mutfaklar?nda ye?il tercih edilir. Hastanelerde de ye?il rahatlat?c? ?zelligi nedeniyle kullan?l?r. Yesil alanda insanlar?n daha az mide rahats?zl??? cekti?i saptanm??t?r.
SiYAH : G?c? ve tutkuyu temsil eder. Bizde ve bat?da siyah matemi temsil eder* oysa Japonya'da siyah mutluluktur. Siyah fonda kullan?l?rsa karamsarl??? ?a?r??t?r?r. Einstein konsantre olabilmek icin perdeleri siyah* g?n ????? olmayan odalar? tercih ederdi.
MAVi : Sakinlik simgesi. Araplar mavinin kan ak???n? yavaslatt?g?na inan?r* nazar boncugu o y?zden mavidir. Bat?da intiharlar? azaltmak icin k?pr? ayaklar?n? maviye boyarlar. Duvarlar? mavi olan okullarda cocuklar?n daha az yaramazl?k yapt??? saptanm??t?r.
LACiVERT : Kozmik renk olarak kabul edilir* sonsuzlu?u* otoriteyi* verimlili?i simgeler. O y?zden d?nyadaki firmalar?n yar?dan fazlas? logolar?nda maviyi kullan?r. Hilton logosunu laciverte ?evirirken insanlar?n kafas?nda b?y?k kurulu? imaji yaratmak istedi.
MOR : Nevrotik duygulari ac??a ??kard?g?ndan* insanlari bilincalt?n?n korkuttugu saptanm??t?r. intihar edenlerin be?endi?i renktir.
PEMBE : Rahat hissettiren renk. Bu y?zden baz? b?y?k magazalar tezgahtarlar?na pembe uniforma giydirir ki* m??teriler kendilerini rahat hissetsin diye. Pembe cocuk rengidir ayn? zamanda.
SARI : Ge?icili?in ve dikkat ?ekiciligin sembol?. O y?zden d?nyada taksiler sar?d?r* ge?ici oldugu bilinsin ve dikkat ceksin diye. Araba kiralama sirketleri de sar?y? kullan?r* c?nk? musterilerine ald?g?n?z sey geci?idir lutfen geri getirin demek isterler. Sar? rengi bu ?zelliginden dolayi bankalar kullanmak istemez* cunku paranin gecici degil kal?c? olmas?n? isterler.Post-itlerinde sar? olu?u dikkat ?ekici...
BEYAZ : istikrari* devaml?l?g?* temizli?i simgeler. Politikac?lar beyaz? pek severler* ??nk? temiz* durust izlenimi vermek isterlerde ondan dolay?...
KAHVERENGi : insanin hareketlerini h?zland?r?yor. Kansas universitesi Sanat ?niversitesi'nde bir deney i?in bilgisayar yard?m?yla duvarlar?n rengi degistirilebilir hale getirilmis. Fonda beyaz kullanildiginda insanlar sergide yavas hareket etmis. Fon kahverengiye dondugunde ise insanlar daha h?zl? hareket etmisler* muzede daha cok yeri daha az zamanda gezmisler. Kahverengi insani h?zlandiriyor* bu y?zden fastfood restoranlari ic mekanda kahverengi kullaniyor. Kahverengi toprak rengi* bu yuzden k?yafetlerde pek tercih edilmez* cunku kahverengi giyen insanlar kalabal?kta dikkat cekmiyor.