:: Duygusuz.com - Dostluk ve Arkadaşlık Sitesi

Orjinalini görmek için tıklayınız: Ben seni çıkarmam benim BAŞÖRTÜM !!!
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8
hiç yorum yapmadım bu konuya uzak durdum ama yazılanların hepsini okudum yarısında kendi siyasetinizi yapmışsınız. Diğer yarısında parti siyatesi konudan baya uzaklaşmışsınız konu baş örtüsünü çıkarmıcağını söylüyen bir genç bayan arkadaşımızdan başlayıp layiklik milliyetçiliğe kadar gelmiş. Bende üniversite okuyan bi gencim ailemdeki bayanlarda kapalıdır benim için başı örtülü bi bayanın yanımda ders görmesi beni rahatsız etmez açıkcası neyse.....
ezgi ablam çok güzel bi konu açmışsın tabiki çıkarma ablam Smile
MEDENİYET DEDİÄžİN AÇMAKSA BEDENİ DESENE HAYVAN SENDEN DAHA MEDENİ.
M.AKİF ERSOY
tesekur ederim ablacim sagol cikarmiycam hemde asla Smile
asigenc83 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Konuyu baştan sona kadar okumaya çalıştım.Öncelikle şunu belirtmek istiyorum islamda zorlama yoktur.İsteyen başını türbanla örter, isteyen yemeni bağlar, isteyen karaçarşaf giyer vs. vs. vs.Bunlar kişilerin iç dünyasıyla, inançlarıyla ilgilidir.Açıkçası kimin ne taktığı yada giydiği beni ilgilendirmez.Benim ilgilendiğim konu şu; BeSeBiH-Mask arkadaşımızın ve ülkemizde büyük bi kitlenin savunduğu şu laiklikle başörtüsünün çakıştığı nokta.Arkadaşlar LAİKLİK nedir ? LAİKLİK en bilinen tabiriyle din ve devlet işlerinin birbirinden ayrılmasıdır.Ayrıca kişilere din ve vicdan hüriyeti sağlayan bir sistemdir.Yani daha açıklayıcı olursak şunu diyebiliris; Arkadaş sen devletini islami kurallara göre yönetmeyeceksin.Bu kadar basit.Peki soruyorum size ??? Müslüman bir ülkede yaşıyorus, fakat bir genç kızımız üniversiteye başını açmadan giremiyor.Böyle bi saçmalık olabilirmi.Ne yani şimdi bu genç kızımız üniversiteye başı örtülü giderse Laik bir devlet olamıyacak mıyız ?Onu da geçtim , bir kaç gün önce haberlerde izledim; başları örtülü diye öğrenci velilerini üniversiteye sokmadılar.Bırakın ALlahınızı severseniz ya.Tutturmuşsunuz Biz Laik bir ülkeyiz diye. LAİKLİKLE bunun ne ilgisi var.Yani bir insan hem müslüman hemde LAİK olamazmı yada hem ATAÜRKÇÜ hem MİLLİYETÇİ hemde MÜSLÜMAN olamaz mı ?Ah keşke O büyük Komutan ATATÜRK yaşasaydı da şu halimizi bi görseydi...

Gelelim şu ülkeyi terk etme mevzusuna.Başörtüsü takmak takana da saygı duymak YOBAZLIKSA ewet ben de yobazım.Ülkeyi terk etmesi gereken biz ve bizim gibiler değil.Bırakın insanlar inançlarını yaşasınlar.

Bu koyla ilgili Ulu Önderimiz ne güzel söylemiş ... Din bir vicdan meselesidir. Herkes vicdanının emrine uymakta serbesttir. Biz dine saygı gösteririz. Düşünüşe ve düşünceye karşı değiliz. Biz sadece din işlerini, millet ve devlet işleriyle karıştırmamaya çalışıyor, kasıt ve fiile dayanan tutucu hareketlerden sakınıyoruz.(1926) Mustafa Kemal ATATÜRK
NE demiş ATATÜRK "Biz Dine saygı gösteririz".Yani ATATÜRK şunu mu diyor öğrenciye; biz dine saygılıyız ama sen üniversiteye girerken başını aç.YA da başın açık değilse okuma cahil kal.ATATÜRK kadar eğitime öğretime çok önem vermiş bir lider , ki kendisi Başöğretmenimizdir, böyle bir şeye yaşasaydı eminimki karşı çıkardı.

Sevgiler ...


erkan cok tesekur ederim cok guzel anlatmissin canim allah razi olsun ...
my dear friend Smile
BeSeBiH-Mask Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Uğruna kitapLar yazıLmış dersLer okutuLmuş LaikLik kavramını size burda anLatmamı bekLiyorsunuz.İsLam devLeti üzerine cumhuriyet kurarken,okuLa türbanLa girmeyeceksin dersen,haLk ayakLanır ve kaos oLurdu,o yüce insan sadece söyLedikLeriyLe değiL düşündükLeriyLe değerLendiriLmeLidir.

ayrıca tutup da LaikLiğin ne oLduğunu,türbanLa okuLa niye giriLmedğini bana soracağına,sağ iktidara darbe yapıp da bütün soLcu ve emekçiLeri kırıp geçiren sözde generaLLer topLuLuğu oLan 12 eyLüL cuntacıLarına sor.Bu anayasayı ben düzenLemedim.ben yazıLanı savunurum biLdiğimi okurum.

ozaman siz acikca sunumu diyorsunuz ; Mustafa Kemal Ataturk kendi isteklerini yapabilmek icin dilde baska soyledi dusuncesi baskaydi milleti kandirdi kusura bakmayin ama dediklerinizden baska hic birsey cikarmiyorum !!!
yildiz_gozlum Adlı Kullanıcıdan Alıntı:ozaman siz acikca sunumu diyorsunuz ; Mustafa Kemal Ataturk kendi isteklerini yapabilmek icin dilde baska soyledi dusuncesi baskaydi milleti kandirdi kusura bakmayin ama dediklerinizden baska hic birsey cikarmiyorum !!!

Çok güLüyorum sana yha Big Grin yha bi yürü bi iLerLe yha
syn history cevabım gecikti farkındayım sıcağı sıcağına cevap vermek isterdim ancak anlaşılabilir yalın cümleler kurmak araştırma yapmak bir çok kişiye danışmak epey zamanımı aldı.GErçi henüz bitmiş değil ama ben daha fazla dayanamadım yeni birşeyler öğrendiğimde tekrar paylaşmaya hazırım neyse gelelim cevabımıza ;islami forumlarda yaptığım araştırmalarda örtünmekle ilgili açılan konuyu sorunuza cevap niteliği taşıyacağı için aynen buraya aktaracağım ;
Örtünmemek ayıp mı, suç mu, günah mı?

Tesettür münakaşalarında üç kavram, birbiriyle karıştırılıyor: Ayıp, suç ve günah. Bir söz, bir hareket veya bir kıyafet toplumun değer hükümlerine ters düşüyorsa ayıplanıyor. Kanuna aykırı ise, suç sayılıyor. Dine muhalif ise, günah oluyor.

Bazı kimseler, kanuna aykırı olmayan bir şeyin günah da olmayacağını zannederken, bazıları, “herkesin işlediği bir fiilin günahlıktan çıkacağı” vehmine kapılıyorlar. Bunların her ikisi de fevkalâde yanlış düşünceler.

Ayıp, hiçbir zaman gerçeğin ölçüsü olamaz. Fikir, düşünce ve hareketlerini sadece çevrenin “ayıp” anlayışına göre düzenleyen insanlar, şahsiyetlerini topluma feda etmiş, kalabalıklara esir olmuşlardır.

Halbuki, toplumun her ayıpladığını “yanlışâ€, yahut her benimsediğini “doğru” kabul etmek mümkün mü? Böyle olsa, insanın her toplulukta ayrı bir şahsiyete bürünmesi, bukalemun gibi sık sık renk değiştirmesi gerekmez mi?

Batılı bir düşünürün “insan aklının aczini” ortaya koyan şu ifadeleri, bu meselemizi ne güzel izah eder: “Bir insanın, babasını yemesinden daha korkunç bir şey düşünülemez; ama, eskiden bazı kavimlerde bu âdet varmış. Hem de bunu saygı ve sevgilerinden yaparlarmış. İsterlermiş ki ölü, böylelikle en uygun, en şerefli bir mezara gömülsün. Vücutları ve hâtıraları içlerine, tâ iliklerine yerleşsin. Babaları sindirme ve özümleme yolu ile kendi diri bedenlerine karışıp yeniden yaşasın. Böyle bir inancı iliklerinde ve damarlarında taşıyan insanlar için, anasını, babasını topraklarda çürütüp, kurtlara yedirmenin, en korkunç günahlardan biri sayılacağını kestirmek zor değildir.”

Şimdi düşünelim: Etrafımızdaki insanların büyük çoğunluğu,yoğun propagandalarla, böyle bir fikri benimsemiş olsalar, biz de toplum ayıplamasın diyerek, babamızın etini mi yiyeceğiz? Demek ki, “ayıplama” tamamen sübjektiftir; gerçeğe tesir edecek bir faktör değildir. Ayıp telâkki ederek örtünmekten kaçınan hanımefendilerin iddiaları iki kısma ayrılıyor: Birisi: “Örtünmemek niçin günah olsun?” şeklindeki itiraz. Diğeri ise: “İslâm’da örtünmenin olmadığı” tarzındaki, şahsî kanaat.

Görünürde aralarında pek fazla bir fark yok gibi geliyor. Ama, gerçekte her ikisi de birbirinden ayrı konular. “Örtünmekle de ne olacakmış, insan örtünün içinde de yapacağını yapar.” gibi sözlerin sahiplerini araştırırsanız, her defasında İslâm’ı layıkıyla bilmeyen veya bildiği halde onun emirlerini yerine getiremeyen birisiyle karşılaşırsınız.

Bu insanlar, vicdanlarının derinliklerinde hissettikleri suçluluk psikolojisinden kurtulmak için, böyle itirazlarda bulunuyorlar ve tövbe edeceklerine, günahlarını meşru göstermeye kalkışıyorlar. Sanki diğer insanları ikna etmekle, o sorumluluktan kurtulacaklarmış gibi. Halbuki, bir fiil günah ise günah, değil ise değildir. Bunun tespitini “kalabalıklar” yapamaz.
Örtünme dinde varsa buna kimse “yok” diyemez. Ama, hiç kimse de başkalarını bu hususta zorlama yoluna gitmemelidir.

Örtünmenin İslâm’da yeri olup olmadığı meselesine gelince, bu hususta nice fetvalar mevcut. Lâkin günümüz Müslümanlarının bir kesimi, fetvanın dindeki yerini lâyıkıyla bilmediklerinden, doğrudan doğruya Kur’an-ı Kerîm’den âyetler takdim edecek ve bunların tefsirlerinden bazı kısımları aynen aktaracağım.

Cenâb-ı Hak, Nûr Sûresinde Peygamberimize (asm.) hitaben şöyle buyuruyor:

“Mü’min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar, ziynetlerini (süslerinin takılı olduğu yerleri) açmasınlar. Zahir olanı (görünmesi zarurî olan yüz, el ve ayaklar) müstesna. Baş örtülerini yakalarının üzerine vursunlar (göğüs ve boyunlarını göstermesinler). Ziynetlerini (süs yerlerini) ancak şu kimselere gösterebilirler: Kocalarına, yahut babalarına, yahut kocalarının babalarına, yahut kendi oğullarına, yahut kendi erkek kardeşlerine, yahut erkek kardeşlerinin oğullarına, yahut kız kardeşlerinin oğullarına, yahut kendi kadınlarına (Müslüman kadınlara), yahut ellerindeki memlûklere (cariyelere), yahut (şehvetsiz ve kadına) ihtiyacı olmayan uyuntu kimselere, yahut henüz kadınların gizli yerlerinin farkına varmamış olan çocuklara.” (Nûr Sûresi , 31)

Âyet-i kerime dikkatle okunduğunda, şu hususlar tespit edilebilir:

Birincisi: Hitabın mümin kadınlara olması. Yâni, örtünme kadınlar için bir imân alâmeti ve sadece mümin kadınlara farz. Mümin olmayan bir insan, İslâm’ın emir ve yasaklarından sorumlu değil. Yâni, bir kimse öncelikle Allah’ın varlığını kabul edecek, Kur’an-ı Kerîm’i Onun kelâmı ve Hz. Muhammed’i (asm.) Onun en son elçisi bilecektir ki, İlâhî emir ve yasaklara muhatap olabilsin.

İkincisi: Harama bakmamanın sadece erkekler için değil, kadınlar için de söz konusu olduğu. Üçüncüsü: “Ziynetlerin gösterilmemesi”.

Âyet-i kerimede geçen “ziynet” kelimesi üzerinde yapılan tefsirlerden birini, özet olarak arz edeyim:

“Ziynet, süs eşyası demek ise de, tek başına süs eşyasına bakmak hiç kimse için haram olamayacağına göre, bundan murat, süs eşyalarının takıldığı kulak, boyun, gerdan gibi yerlerdir. Âyette esas maksat tesettür (örtünme) olduğuna ve hitap zengin-fakir bütün müminlere yapıldığına göre, ziynet sadece süs eşyası olarak anlaşılsa, âyet sadece zenginlere inmiş olur. Halbuki, hitap geneldir, “mü’min kadınlara da söyle.” buyurulmaktadır. Bir başka önemli husus da şudur: Kadın için asıl ziynet, süs eşyası değil, bu organların bizzat kendileridir. Yâni, gösterilmesi haram kılınan boyun, gerdan gibi azalar kadın için ayrıca birer ziynettirler.” (Hak Dini Kur’an Dili)

Dördüncüsü: Mümin kadınların başörtülerini, cahiliye kadınları gibi, boyunlarına bağlayıp arkaya sarkıtmak yerine, başlarına örtmeleri ve yakalarının üzerine vurmaları.

Bir diğer âyet-i kerimede ise, şöyle buyurulur:

“Ey Peygamber, hanımlarına, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, elbiselerinden giyip örtünsünler. İşte böyle giyinmeleri, tanınıp da (cariyelerden, iffetsiz âdi kadınlardan fark edilip de) eziyet edilmemelerine en elverişli olandır. Allah Gafur’dur (çok bağışlayıcıdır), Rahîm’dir (çok merhametlidir).” (Ahzab Sûresi, 59)


Bu âyet-i kerimede, örtünme açıkça emredilmekte ve bu emrin hikmeti, “mü’min kadınların diğer âdi kadınlarla karıştırılarak rahatsız edilmemeleri, sarkıntılığa maruz kalmamaları ve ruhlarının eziyete maruz olmaması” olarak beyan buyurulmakta.





Müslüman kadaının giyim şekli:

Müslüman kadının giyiminde esas mesele, tesettürü sağlamasıdır. Eli, ve yüzü dışında bütün vücudunu örtmesi, açık kalmamasıdır. Giyilen bir elbisenin tesettüre uygun olması için de altını göstermeyecek şekilde kalın ve avret yerlerini örtecek kadar uzun olmalıdır. Bunun için altını gösterecek şekilde ince ve şeffaf olan bir elbise ile örtünme gerçekleşmiş olmaz.


Bu meseleye esas teşkil eden hadis-i şeriflerin meali şöyledir:
Hz. Âişe'nin rivayetine göre, kız kardeşi Hz. Esma birgün Peygamberimizin huzuruna gitti. Üzerinde altını gösterecek şekilde ince bir elbise bulunuyordu. Resulullah (a.s.m.) onu görünce yüzünü çevirdi ve şöyle buyurdu: "Ya Esma, bir kadın buluğ çağına erince—yüzünü ve ellerini göstererek—bunlardan başka bir tarafının görünmesi sahih olmaz."1

Sahih-i Müslim'de Ebû Hüreyre (r.a.} tarafından bir rivayette Peygamberimiz, giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınların Cehennemlik olduklarını, Cennetin kokusunu bile alamayacaklarını bildirirler.2

Alkame bin Ebi Alkame annesinin şöyle dediğini rivayet eder:
"Abdurrahman'ın kızı Hafsa'nın başında, saçını gösterecek şekilde ince bir başörtüsü olduğu halde Hz. Âişe'nin huzuruna girdi. Hz. Âişe başından örtüsünü alarak ikiye katladı, kalınlaştırdı.3

Hz. Ömer (r.a.) ise, cam gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice belli eden elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü'minlere ikazda bulunmuştur.4

İmam Serahsî bu nakilden sonra, kadının giydiği elbise çok ince de olsa yine aynı hükmü taşır, şeklinde bir açıklama getirir. Daha sonra da, "Giyindiği halde açık" olan mealindeki hadisi kaydeder ve şöyle der: "Bu çeşit bir elbise şebeke (ağ) gibidir, örtünmeyi temin etmez. Bunun için yabancı erkeklerin bu şekilde giyinmiş bir kadına bakması helâl olmaz."5

Elbisenin şeffaf olmasındaki ölçü, tenin rengini belli etmesidir. Dışarıdan bakıldığı zaman elbisenin altından insanın teni görünüyorsa, elbise ince de olsa, kalın da olsa böyle bir elbise ile örtünme gerçekleşmiş olmaz. Bu mesele Halebî-i Sağir'de şöyle belirtilir: "Elbise altını, tenin rengini belli edecek şekilde ince olursa, bununla avret yeri örtülmüş olmaz. Fakat kalın olsa da, uzva yapışsa ve uzvun şeklini alsa (uzvun şekli görünür hale gelse), bu durumda örtünme hasıl olduğu için men edilmemesi gerekir, namaz caiz olur.6

Mesele diğer mezheplerde de aynı şekilde ifade edilir. Mâliki mezhebinin görüşü şöyledir: Elbise şeffaf olur, cildin rengini hemen belli ederse, bununla örtünme olmaz. Bu şekilde kılınan namazın mutlaka iade edilmesi gerekir. İnce ve dar olduğu için azanın şeklini belli e-den elbiseyi giymek de mekruhtur. Çünkü bu bir şahsiyetsizlik sayılır ve selef ulemasının giyim tarzına muhalif hareket edilmiş olunur.7

Hanbelî mezhebinin görüşü ise şu şekildedir:
Vacip olan örtünme, cildin rengini belli etmeyecek şekildeki örtünmedir. Eğer giyilen elbise cildin rengini belli edecek tarzda ince olur da bedenin beyazlık ve kırmızılığı görünürse namaz caiz olmaz. Çünkü bununla örtünme gerçekleşmiş olmaz. Şayet rengini örter de, hacmini belli ederse namaz caiz olur. Çünkü örtü kalın da olsa bundan kaçınmak mümkün değildir.8

Şafiî mezhebinin görüşü ise şöyledir:
Vacip olan, cildin rengini belli etmeyecek elbiseleri giyinmektir. İnceliğinden dolayı cildin rengini belli eden bir elbiseyi giymek caiz olmaz. Çünkü böyle bir elbise ile tesettür gerçekleşmiş olmaz. Yani, inceliğinden dolayı cildin beyazlığını veya siyahlığını gösteren elbise tesettür için kâfi gelmez. Yine, elbise kalın olsa da, dokunuşu itibariyle altından avret yerlerinin bir kısmını gösterse yine yeterli şekilde örtünme sağlanmamış olur. Diz kapakları ve uyluklar gibi bedenin incelik ve kalınlığını belli eden bir elbise ile kılınan namaz sahihtir, çünkü tesettür sağlanmış demektir. Fakat azaları belli etmeyecek şekilde bir örtü kullanmak müstehaptır.

Bütün bu nakillerden şöyle bir neticeye varmak mümkündündür:
Kadının yabancı erkeklerin yanında giymiş olduğu tenin rengini belli edecek ve gösterecek şekilde ince ise bununla örtünme gerçekleşmiş olmayacağından giyilmesi caiz olmaz. Bu giyecek, bir elbise, gömlek ve etek olduğu gibi, başörtüsü ve çorap da olabilir. Fakat gerek çorap olsun, gerekse başörtüsü ve diğer giyecekler olsun kalın oluyor da, altını göstermiyorsa böyle bir elbisenin giyilmesi caizdir. Çünkü çorap ve başörtüsü ne kadar kalın olursa olsun mutlaka bacağın ve başın şeklini belli edecektir. Fakat vücudun azalarını iyice belli edecek şekilde giyilen dar pantolon ve dar gömlekle namaz sahih olsa da, bakanların dikkatini çekip tahrik edeceğinden meşru görülmez. Merhum İbn-i Âbidin de eserinde bu hususa işaret etmektedir.10
1.Ebû Dâvud, Libas:31.
2.Müslim, Libas.-125.
3.Muvatta', Libas:4
4.Beyhakî. Sünen, 2:235
5.el-Mebsût, 10:155-
6.Halebî-i Sağır, s.141. l.Menânü'l-Celü, 1:136
8.İbni Kudâme. el-Muğnî, 1:337.
9.Afeaeıtf. el-Mecmû, 3:170-172.
10.Reddü'l-Muhtar, 5:238.
(Kaynak: Mehmed Paksu, Kadın Evlilik ve Aile)


****NOT****Başta belirttiğim gibi konu islami bir forum sitesinden alıntı ile gerçekleştirilmiştir.Yararlı fikirleri bizlere sunan kardeşlerimizden Rabbim RAzı olsun inş.
bencede cok güzel ben seni cıkarmam canım basörtüm gercektende cıkarmam
Hz. Ömer (r.a.) ise, cam gibi şeffaf olmasa da, giyindiği zaman altını iyice belli eden elbisenin kadınlara giydirilmemesi hususunda mü'minlere ikazda bulunmuştur.4

Değerli kardeşim Kraliçe, tekrarlıyorum benim başörtüsü ile bir sorunum yok. İster inanç bazında, isterse özgürlükler bazında dileyen dilediği gibi giyinir,örtünür veya açılır.

Anlaşılamadığım kesin, bakın Nur suresi 30 ,31 ve Ahzap suresi 59. ayetleri önceki yorumlarımda dilimin döndüğünce yazmaya çalıştım. Malesef başınızı örtün veya başörtüsü takın emri yok, zorlayarak bir şeyler yazıyorsunuz. Yukarıdaki alıntıda, Hz.Ömer (r.a) emrinde dahi anlatılan elbisedir. Ben ısrarla başörtüsü diyorum, sizler giyimle ilgili deliller getiriyorsunuz.
Amaçlanan dine bir üniforma getirmek, dinimiz sanki başötüsü olazsa olmazmış gibi dikte ettirilmekte.

Nisa suresi 3 ve 11 ayetler;


3
.
Eğer yetimlerin haklarını gözetemeyeceğinizden korkarsanız, size helal edilen kadınlardan ikişer, üçer, dörder nikahlayın ve eğer bu takdirde adaletli davranamayacağınızdan korkarsanız, o zaman bir kadın ile veya sahibi bulunduğunuz cariye ile yetinin. Bu, azmamanız, haksızlık yapmamanız için daha elverişlidir.

[SIZE=4]11.Allah sizlere, miras taksiminde çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişi payı verilmesini emrediyor. Eğer hepsi kız olup da ikiden fazla iseler, bunlara bırakılan malın üçte ikisi; eğer tek bir kız ise o zaman yarısı verilir. Eğer ölen kişinin çocuğu varsa anne-babasından her birine altıda bir, şayet çocuğu yok da anne-babası mirasçı oluyorsa annesine üçte bir, eğer ölenin kardeşleri de varsa o zaman annesine altıda bir verilir. Bunların hepsi ölenin yapmış olduğu vasiyetin yerine getirilmesinden veya borcunun ödenmesinden sonradır. Babalarınız ve oğullarınızdan hangisinin size fayda bakımından daha yakın olduğunu siz bilmezsiniz. Bütün bunlar, Allah tarafından birer fariza olarak takdir edilmektedir; muhakkak Allah bilendir, hikmet sahibidir.[/SIZE]

Nisa suresi 3. ayet gayet açık, erkeğe 4 eşe kadar evlenmek izni verilmiş, bunu inkar edebilirmisiniz ?Erkeğe sadece eşit davranmak şartı koşulmuş.
Çok özür dileyerek size soruyorum, eşiniz sizden başka iki hanımla evlense tavrınız ne olur ? Allahın emri deyip sineye çekermisiniz ? Veya siz veya ailenizden biri üçüncü eş olarak gidermisiniz ?
Amacım şu;Ayeti okuduğumuzda yazılan bize emrolandır ama o günün koşullarında amaç kadınları korumak ve himaye etmek amaçlanmıştır.Savaşlardan sonra çoğu kadının eşsiz kalması ve rahatsız edilmeleri çerçevesinde ayet Peygamber efendimize vayh olunmuştur.Aslolan tek eşliliktir.
11.ayette
Allah sizlere, miras taksiminde çocuklarınız hakkında, erkeğe iki dişi payı verilmesini emrediyor.
Ama bugünkü miras hukunda erkek ve kadına eşit hak tanınmıştır.Ben hiç bir bayanın hayır dinimize aykırı bir miras hukukumuz var diye itiraz ettiklerini, miting yaptıklarını ne duydum nede gördüm.
Sonuç; Ayetlere farklı anlamlar katarak , bazı şeyleri birileri istiyor ,o söylüyorsa doğrudur mantığı ile bir kaşık suda fırtınalar koparırken, diğerlerini hoşumuza gitmediği veya menfaatlerimize ters diye görmemezlikten geliyoruz....
Sizce doğrumu yapıyoruz.
BeSeBiH-Mask Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Çok güLüyorum sana yha Big Grin yha bi yürü bi iLerLe yha


Sen kendi haline gül be ukala insan!
Arkadaşlar; bir başörtüsü davası almıştır gidiyor. Ülkemizde sanki ondan daha önemli sorunlar yokmuş gibi. Bir bayan başörtüsüyle üniversiteye giremiyormuş; lütfen geçin bunları. O kadar masum insan bir hiç yüzünden ölüyor; bunların farkında değil misiniz?
Müslümanlık sadece başını kapatmakla olmuyor; nedir bu dava. Ayrıca seni çıkartmam başörtüm diyenlere ; bunu doğru bulmadığını uygun dille anlatmaya çalışan arkadaşlara teşekkür etmek istiyorum. Ama siz çıkartmam diyen arkadaşları hala anlayamıyorum. Kimse size başörtünüzü çıkarın demiyor; ama dikkatinizi çekerim BAŞÖRTÜNÜZÜ...Sorun başörtüsü gibi değil; türban gibi bağlanması; ucuna bir iğne geçirilip değişik şekiller verilmesi ve çarşaf tarzında ki boyutlara ulaşması. Alla aşkına; uygarlaşalım diyoruz ama hala nerdeyiz. Annenelerimizin, babanenelerimizin bağladığı başörtüye neden kimse birşey demiyor. Çünkü onlar müslümanlığın, dinimizin gerektirdiğini yapıyorlar. Sadece saç teli görünmeyecek şekilde normal bir tazrla başını bağlıyorlar. Zaten böyle bağlansa problem yok. Neden bu ŞEKİLCİLİK merakınız. bu ŞEKİLCİLİK merakınız yüzünden şuan bu sorun tartışılıyor.
Şekle değil; içeriğe bakın lütfen. Biz bu yüzden bunları yazıyoruz ve söylüyoruz. Şekilcilikle uğraşıp laikliğe; müslümanlığımıza, M. Kemal' laf etmenize anlam veremiyoruz. Herşey ortadayken daha neyi, neden savunuyorsunuz. Şunu unutmamak gerekir ki; Müslümanlık sadece başörtüsle değil; herşeyiyle bir bütün.

Yüce Rabbim'den dilerim ve isterim ki; gönül gözlerinizi açar ve ne demek istediğimizi daha iyi anlarsınız.

Sayfalar: 1 2 3 4 5 6 7 8