10-22-2008, Saat: 10:20 PM
Volkswagen uzun süren geliştirme çalışmalarından sonra sunduğu Lupo 3L TDI ile dünyanın ilk resmi 3 litrelik otomobilini üretmiş oldu. Normal Lupo'ya benzeyen yeni araç otomobil tarihinde yeni bir sayfa açıyor. Lupo 3L TDI, 100 kilometreyi 3 litreden az dizel yakıtı tüketerek gidebiliyor. Lupo'nun normal modeli gibi 4 kişilik oturma kapasitesine ve yeterli bir bagaja sahip olan süper ekonomik Lupo'nun sürüş performansı da yeterli. 14.5 saniyede sıfırdan 100 km/s hıza ulaşabilen Lupo 3L TDI'nin son hızı ise 165 km/s.
2.99 litre/100 km'lik rekor yakıt tüketimine erişebilmek için, Volkswagen, otomobil teknolojisindeki bütün olanakları kullanmış. Lupo 3L TDI'de bütünüyle yeni 1.2 litre hacminde ve üç silindirli turbodizel (direk püskürtmeli) motor kullanılıyor. 61 beygir gücündeki bu motor yeni ve özel bir vites kutusu ve motor durdurma/çalıştırma sistemiyle birlikte görev yapıyor. Hareketli parçaların bir çoğu yeniden tasarlanmış ve buralarda hafif alaşım metaller kullanılmış. Aynı şekilde, aracın karoseri de bütünüyle yeniden tasarlanmış ve bu sayede artık çok hafif. Ama yine çok sağlam ve güvenli. Hava sürtünme katsayısı standart Lupo'daki 0.32'den 0.29'a düşürülmüş.
Volkswagen Grubunun öncülüğünü yaptığı direk enjeksiyonlu turbodizel teknolojisi Lupo 3L TDI'de daha da geliştirilmiş. Direk enjeksiyon, birleşik enjektör teknolojisi, basınçlı havayla soğutma, değişken türbin geometrisine sahip turbo, ve sürtünmeyi azaltmak için önlemler sayesinde verimlilik % 40'a yükselmiş ki bu oran binek otomobili üretiminde şimdiye kadar elde en yüksek değer. 3 silindirli bir motorda çalışma sırasında 4 silindirli bir motora göre sarsıntı daha fazla olduğu için krank milinin ters yönünde dönen bir dengeleyici şaft da kullanılmış. Ön katalitik konvertör, ana katalitik konvertör ve egzoz gazı devridaim sistemi egzozdan çıkan zararlı gazları en aza indiriyor.
3 litrelik Lupo'nun gösterge tablosunda anlık yakıt tüketimi göstergesi de var. Doğrudan vites değiştirilmesine olanak tanıyan vites kutusu da motor kadar gelişmiş. Akıllı bir elektronik sistemle kontrol edilen vites kutusu otomatik vitesin kolaylığını, sportif bir Tiptronic sistemin eğlencesi ve beş vitesli bir şanzımanın yüksek verimliliğiyle birleştiriyor. Ekonomi modundayken, çalıştırma/ durdurma sistemi, araç hareketsizken motorun gereksiz bir şekilde çalışmasını önlüyor. Ayrıca ayak gazdan çekildiğinde motoru ayırarak aracın boşta gitmesini sağlıyor.
Lupo 3L TDI'de hem hareketli parçalar hem de karoser parçaları hafif malzemelerden üretilmiş. Kapılar, bagaj ve motor kapakları ve çamurluklar alüminyumdan üretilmiş. Bagaj kapağının iç bölümü için alüminyumdan bile hafif olan magnezyum kullanılmış. Aracın boş ağırlğıı 154 kg azalarak 830'a düşmüş (sürücü olmadan). Alüminyum jantlar üzerindeki düşük sürtünmeli lastikler (155/65 R 14) de sürtünme direncini azaltıyor.
Normal Lupo'dan farklı olarak, ekonomik Lupo'da önde daha küçük hava girişleri, arka tekerlekte spoiler, neredeyse düz bir taban, ve üst bölümü uzatılan bir bagaj kapağı bulunuyor. Bu özellikler aracın aerodinamik üstünlüğünü kanıtlıyor: sürtünme katsayısı 0.32'den 0.29'a düşürülmüş. Bu kadar kısa ve yüksek bir otomobil için büyük başarı. Volkswagen üç litrelik Lupo'nun hafif karoserine paslanmaya karşı 12 garanti veriyor. Bu hafif karoserin bükülmeye karşı sertliği ve güvenlik notu normal modelle aynı.
Tam boy sürücü ve yolcu hava yastıklarıyla birlikte, dört koltukta bulunan koltuk başlığı, emniyet gergi sistemi ve kapılarda koruyucu çelik borular standart. Yan hava yastıkları da geliştiriliyor ve kısa bir süre sonra sunulacak. Lupo 3L TDI'de dört kanallı ve elektronik fren dağılımına sahip ABS fren sistemi sunuluyor. Gösterge tablosunda hız göstergesi, devir göstergesi ve yakıt göstergesinin yanında o anki ve ortalama yakıt tüketimini gösteren yol bilgisayarı da var. Üç kollu direksiyon simidi güzel görünüyor ve bu da çok hafif bir magnezyum halkadan üretilmiş.
Lupo'nun direksiyon simidinin iskeleti magnezyumdan üretilmiş. Volkswagen çevreye karşı suçluluk hissetmeden eğlence isteyen çevreci insanların bu otomobili alacağını söylüyor. Lupo 3L TDI'nin son hızı 165 km/s ve sıfırdan 100 km/s hıza 14.5 saniyede ulaşıyor ve motoru düşük devirlerden itibaren iyi hızlanıyor. Normal sürüş koşullarında yapılan ilk denemeler ortalama yakıt tüketimininin 2.5 litre ile 3.5 litre/100 km arasında olduğunu gösteriyor. 34 litrelik depo ile 1000 kilometreden fazla yol gitmek mümkün. Toplam enerji tüketimi benzer özelliklere sahip normal bir aracın yarısı kadar, bu sayede CO2 çıkışı da yarıya iniyor. Egzozdan çıkan hidrokarbonlar da dörtte bire düşüyor.
Otomatik ya da tiptronic olarak kullanılabilen vites kutusu yakıt tüketimini azaltıyor. Birçok yeni özellik taşıyan Lupo 3L TDI, VW'nin Wolfsburg'daki son derece esnek üretim seçeneklerine sahip tesislerinde üretiliyor. Bu yıl 7500 adet Lupo 3L üretilmesi planlanıyor. Önümüzdeki yıl gerekirse kapasite beşli rakamlara çıkabilecek şekilde planlanmış.
Lupo 3L TDI Almanya'da 26,900 DM fiyatla (yaklaşık 6 milyar 200 milyon TL.) satışa sunuluyor. Bu fiyatıyla şimdilik ancak küçük bir kitleye hitap edecek. Ama yine de herkesin ufkunu genişleten ve gelecekte seri üretim otomobillerde neler yapılabileceğini gösteren bir model olarak önemli. Lupo 3L TDI çok daha ekonomik otomobillere doğru atılmış büyük bir adım.
2.99 litre/100 km'lik rekor yakıt tüketimine erişebilmek için, Volkswagen, otomobil teknolojisindeki bütün olanakları kullanmış. Lupo 3L TDI'de bütünüyle yeni 1.2 litre hacminde ve üç silindirli turbodizel (direk püskürtmeli) motor kullanılıyor. 61 beygir gücündeki bu motor yeni ve özel bir vites kutusu ve motor durdurma/çalıştırma sistemiyle birlikte görev yapıyor. Hareketli parçaların bir çoğu yeniden tasarlanmış ve buralarda hafif alaşım metaller kullanılmış. Aynı şekilde, aracın karoseri de bütünüyle yeniden tasarlanmış ve bu sayede artık çok hafif. Ama yine çok sağlam ve güvenli. Hava sürtünme katsayısı standart Lupo'daki 0.32'den 0.29'a düşürülmüş.
Lupo'nun 3 silindirli turbodizel motoru çok cimri.
100 km'de 5 litrenin altında tükettiği resmi olarak tanınan az sayıda otomobilden biri olan ve benzer güçte bir motora sahip Lupo SDI'ye (1.7 litre, 60 beygir) göre Lupo 3L TDI'nin yakıt tüketimi ortalama 1.4 litre azaltılmış. Bu başarıda daha düşük hava sürtünme katsayısı % 20 paya ve düşürülen ağırlık da % 20 paya sahip. Ama, bu düşük yakıt tüketiminin sağlanmasında aslan payı direk vites değiştiren şanzıman ve çalıştırma/durdurma sistemi ile birlikte motora ait. Sürüş sistemi yakıt tüketiminin azaltılmasında % 60 etkili olmuş.Lupo 3L TDI'nin egzozundan çıkan CO2 miktarı kilometrede 81 gram. Almanya'da bir aracın resmi olarak 3 litrenin altında tükettiğinin kabul edilmesi için bu rakamın 90 gram sınırının altında olması gerekiyor. Almanya'da çevreyi az kirleten araçlara sağlanan vergi kolaylıkları nedeniyle Lupo 3L TDI sahipleri 1000 Alman Markı indirimden yararlanacak. Ayrıca çok sıkı olan D4 egzoz çıkışı standardına da uygun olduğu için 6 yıl ve 8 ay süreyle (Almanya'da) vergiden muaf olacak.Volkswagen Grubunun öncülüğünü yaptığı direk enjeksiyonlu turbodizel teknolojisi Lupo 3L TDI'de daha da geliştirilmiş. Direk enjeksiyon, birleşik enjektör teknolojisi, basınçlı havayla soğutma, değişken türbin geometrisine sahip turbo, ve sürtünmeyi azaltmak için önlemler sayesinde verimlilik % 40'a yükselmiş ki bu oran binek otomobili üretiminde şimdiye kadar elde en yüksek değer. 3 silindirli bir motorda çalışma sırasında 4 silindirli bir motora göre sarsıntı daha fazla olduğu için krank milinin ters yönünde dönen bir dengeleyici şaft da kullanılmış. Ön katalitik konvertör, ana katalitik konvertör ve egzoz gazı devridaim sistemi egzozdan çıkan zararlı gazları en aza indiriyor.
3 litrelik Lupo'nun gösterge tablosunda anlık yakıt tüketimi göstergesi de var. Doğrudan vites değiştirilmesine olanak tanıyan vites kutusu da motor kadar gelişmiş. Akıllı bir elektronik sistemle kontrol edilen vites kutusu otomatik vitesin kolaylığını, sportif bir Tiptronic sistemin eğlencesi ve beş vitesli bir şanzımanın yüksek verimliliğiyle birleştiriyor. Ekonomi modundayken, çalıştırma/ durdurma sistemi, araç hareketsizken motorun gereksiz bir şekilde çalışmasını önlüyor. Ayrıca ayak gazdan çekildiğinde motoru ayırarak aracın boşta gitmesini sağlıyor.
Lupo 3L TDI'de hem hareketli parçalar hem de karoser parçaları hafif malzemelerden üretilmiş. Kapılar, bagaj ve motor kapakları ve çamurluklar alüminyumdan üretilmiş. Bagaj kapağının iç bölümü için alüminyumdan bile hafif olan magnezyum kullanılmış. Aracın boş ağırlğıı 154 kg azalarak 830'a düşmüş (sürücü olmadan). Alüminyum jantlar üzerindeki düşük sürtünmeli lastikler (155/65 R 14) de sürtünme direncini azaltıyor.
Normal Lupo'dan farklı olarak, ekonomik Lupo'da önde daha küçük hava girişleri, arka tekerlekte spoiler, neredeyse düz bir taban, ve üst bölümü uzatılan bir bagaj kapağı bulunuyor. Bu özellikler aracın aerodinamik üstünlüğünü kanıtlıyor: sürtünme katsayısı 0.32'den 0.29'a düşürülmüş. Bu kadar kısa ve yüksek bir otomobil için büyük başarı. Volkswagen üç litrelik Lupo'nun hafif karoserine paslanmaya karşı 12 garanti veriyor. Bu hafif karoserin bükülmeye karşı sertliği ve güvenlik notu normal modelle aynı.
Tam boy sürücü ve yolcu hava yastıklarıyla birlikte, dört koltukta bulunan koltuk başlığı, emniyet gergi sistemi ve kapılarda koruyucu çelik borular standart. Yan hava yastıkları da geliştiriliyor ve kısa bir süre sonra sunulacak. Lupo 3L TDI'de dört kanallı ve elektronik fren dağılımına sahip ABS fren sistemi sunuluyor. Gösterge tablosunda hız göstergesi, devir göstergesi ve yakıt göstergesinin yanında o anki ve ortalama yakıt tüketimini gösteren yol bilgisayarı da var. Üç kollu direksiyon simidi güzel görünüyor ve bu da çok hafif bir magnezyum halkadan üretilmiş.
Lupo'nun direksiyon simidinin iskeleti magnezyumdan üretilmiş. Volkswagen çevreye karşı suçluluk hissetmeden eğlence isteyen çevreci insanların bu otomobili alacağını söylüyor. Lupo 3L TDI'nin son hızı 165 km/s ve sıfırdan 100 km/s hıza 14.5 saniyede ulaşıyor ve motoru düşük devirlerden itibaren iyi hızlanıyor. Normal sürüş koşullarında yapılan ilk denemeler ortalama yakıt tüketimininin 2.5 litre ile 3.5 litre/100 km arasında olduğunu gösteriyor. 34 litrelik depo ile 1000 kilometreden fazla yol gitmek mümkün. Toplam enerji tüketimi benzer özelliklere sahip normal bir aracın yarısı kadar, bu sayede CO2 çıkışı da yarıya iniyor. Egzozdan çıkan hidrokarbonlar da dörtte bire düşüyor.
Otomatik ya da tiptronic olarak kullanılabilen vites kutusu yakıt tüketimini azaltıyor. Birçok yeni özellik taşıyan Lupo 3L TDI, VW'nin Wolfsburg'daki son derece esnek üretim seçeneklerine sahip tesislerinde üretiliyor. Bu yıl 7500 adet Lupo 3L üretilmesi planlanıyor. Önümüzdeki yıl gerekirse kapasite beşli rakamlara çıkabilecek şekilde planlanmış.
Lupo 3L TDI Almanya'da 26,900 DM fiyatla (yaklaşık 6 milyar 200 milyon TL.) satışa sunuluyor. Bu fiyatıyla şimdilik ancak küçük bir kitleye hitap edecek. Ama yine de herkesin ufkunu genişleten ve gelecekte seri üretim otomobillerde neler yapılabileceğini gösteren bir model olarak önemli. Lupo 3L TDI çok daha ekonomik otomobillere doğru atılmış büyük bir adım.
VW LUPO 3L TDI - Teknik Bilgiler
Motor Hacmi, cc - Silindir 1191 / 3 Beygir gücü / dk/devir 61 / 4000 Tork, Nm / dk/devir 140 / 1800-2400 0-100 km/s hızlanma, sn 14.5 Son hız, km/s 165 Yakıt tüketimi, şehir içi / şehir dışı / ortalama, litre/100 km 3.6 / 2.7 / 2.99 Uzunluk / Genişlik / Yükseklik, mm 3529 / 1621 / 1455 Ağırlık, kg (sürücüyle birlikte) 830 Sürtünme katsayısı, cd 0.29