04-23-2009, Saat: 06:41 PM
Carnegie Missouri’de tren yoluna on mil uzaktaki bir çiftlikte doğmuş ve 12 yaşına kadar araba-tramvay görmemiştir. Fakat bu çocuk Hong Kong’dan Kuzey Kutbu’na kadar dünyanın dört bucağını dolaşmayı bütün kurumların yöneticilerine ders vermeyi başarmıştır. Güney Dakota’da sığır çobanlığı yapan bir çocukken İngiltere’de veliahtın himayesinde konferans veren birisi olabilmiştir.
Carnegie yaptığını şöyle açıklıyordu:
‘İnsanların korkularını yenmelerine çalışıyorum. Başarısızlık korkunun neticesidir. Korkularının yenenler kendilerine güveniyorlar atak oluyorlar.
Gün geçtikçe kurslarıma katılanların yalnız etkili konuşmak değil sosyal münasebetlerden başarı sağlamanın diğer yollarını da öğrenmek ihtiyacında olduklarını gördüm.
Teknik bir meslekte bile başarının % 15 bilgiye % 85 insanları idare etme sanatındaki maharete bağlı olduğu ortaya çıkmıştır.
Yaşayan meşhurlarla yüz yüze görüşmeler yaptım. Marconi Roosevelt Young C. Gable Pickford Johnson bunların arasındaydı.
Yanımda çalışan 314 kişi bana selam bile vermezdi. Beni gördüklerinde yollarını değiştirirlerdi. Şimdi 314 düşmanım yerine 314 dostum var. Çünkü artık onları başaramadıkları ile değil başarabildikleri ile değerlendiriyorum. Azarlayarak değil takdir ederek yaklaşıyorum..
Carnegie yaptığını şöyle açıklıyordu:
‘İnsanların korkularını yenmelerine çalışıyorum. Başarısızlık korkunun neticesidir. Korkularının yenenler kendilerine güveniyorlar atak oluyorlar.
Gün geçtikçe kurslarıma katılanların yalnız etkili konuşmak değil sosyal münasebetlerden başarı sağlamanın diğer yollarını da öğrenmek ihtiyacında olduklarını gördüm.
Teknik bir meslekte bile başarının % 15 bilgiye % 85 insanları idare etme sanatındaki maharete bağlı olduğu ortaya çıkmıştır.
Yaşayan meşhurlarla yüz yüze görüşmeler yaptım. Marconi Roosevelt Young C. Gable Pickford Johnson bunların arasındaydı.
Yanımda çalışan 314 kişi bana selam bile vermezdi. Beni gördüklerinde yollarını değiştirirlerdi. Şimdi 314 düşmanım yerine 314 dostum var. Çünkü artık onları başaramadıkları ile değil başarabildikleri ile değerlendiriyorum. Azarlayarak değil takdir ederek yaklaşıyorum..