:: Duygusuz.com - Dostluk ve Arkadaşlık Sitesi

Orjinalini görmek için tıklayınız: Deprem ve Çocuk
Şu anda (Arşiv) modunu görüntülemektesiniz. Orjinal Sürümü Görüntüle internal link
DEPREM SONRASI ETKİLENME
Risk Altındaki Çocukların Teşhis Edilmesi
Aranacak belirtiler:
  • İçe kapanık/sessiz - başını aşağı eğer, göz temasından kaçınır, yenilgiye uğramış gibi görünme, toplumsal izolasyon (yalıtım, yalnızlık)
Alıntı:Ne yapmak gerekir: çocuğun
sessiz kalma isteğine saygı gösterin; ona ulaşmak için bir yol bulmaya
çalışın. Göz teması hakkındaki kültürel farklılığı dikkate alın. Ona
başı aşağı eğikken onu duymanın zor olduğunu söyleyin; kendini yalıtan
çocuğa karşılık vermesi için başka bir çocuktan yardım isteyin.
  • Aşırı sorumluluk sahibi/anababa gibi davranan – herkes
    hakkında kaygı duyar, başkalarının bakıcılığını üstlenmeye kalkar,
    kendi duygularını tartışmaz, ifade etmez, tam bir yüksek not alan
    başarılı öğrenci gibidir ve kırık notları hakkında kaygı duyar;
    (latchkey children).
Alıntı:Ne yapmak gerekir: çocuğa
oyun oynaması için izin verin hatta onu oyun oynamaya teşvik edin;
başkaları hakkındaki kaygı duyucu davranışlarını, onun böyle bir
yeteneği olduğunu kabullenin ve ona onun için ne yapılabileceğini sorun;
onun grup içindeki ve kendi duygularını teşhis edin.
  • Hiperaktif – hiçbir şeye odaklanamaz, sakin bir şekilde oturamaz; yüksek enerji ve hiperaktivite gösterir.
Alıntı:Ne yapmak gerekir: çocuk
bulunduğu yeri, bir topluluk içindeyse o topluluğu terkedebilir; ona
bir iş verin; çocukla bizzat ilgilenilebilir ve onunla birlikte bir iş
yapılabilir.
  • Sinirli, gergin, heyecanlı –
    çabucak kızgınlık gösterir, başkalarının kendisi hakkındaki
    düşüncelerine karşı olağanüstü tetikte ve duyarlıdır, çabucak
    ağlayabilir.
Alıntı:Ne yapmak gerekir: çocuğun
kızgın duygularını yansıtın, ona gösterin. Duyguları sözlerle ifade
etmeyi ona gösterin. Başkalarının ona olan tepkilerinden duyduğu
endişeye dikkat edin ve bu endişeyi olduğu gibi kabullenin. Bu duyguları
bir topluluk içindeyseniz diğerlerine de yansıtın, bırakın ağlasın,
sonra da konuşun, ona sorular sorun.
  • Dikkat çekme isteği – okuldaysa
    öğretmenin her sorduğu soruya el kaldırır. Başkalarının sözünü keser.
    Sürekli konuşur, hatta okulda tahtada adı en çok konuşanlar arasında
    geçer.
Alıntı:Ne yapmak gerekir: onun bu
heyecanını kabullenin. Onu dinlemeye istekli olun. Bulunduğunuz yerde
başka çocuklar da varsa, örneğin siz bir öğretmenseniz ve bir sınıfta
bulunuyorsanız, başka çocukları da dinlemek istediğinizi söyleyin. Çocuk
başkalarının sözünü kestiğinde onu durdurun. Çocuğun söylediklerinin
önemini gördüğünüzü belirtin.
  • Tekdüze, donuk, durgun – hiçbir şey hakkında kaygı ya da endişe duymaz, hiçbir şeyle ilgilenmez. Sesi çok kısık çıkar.
Alıntı:Ne yapmak gerekir:
siz canlı olun ama çok fazla heyecanlı gözükmeyin. Bir hayvanın sesini
taklit ederek konuşmaya çalışın ve çocuktan da öyle yapmasını isteyin.
  • Kontrol dışı davranışlar – başkalarına
    çok az saygı duyar ya da hiç duymaz, başka insanların sınırlarına
    müdahalede bulunabilir. Çevredekilere bağırır, haşin davranır.
Alıntı:Ne yapmak gerekir:
açık seçik kurallar koyun ve gerçekçi sınırlar belirleyin. Bu kurallar
ve sınırları siz de tutarlı bir şekilde izleyin ve çocuğa saygı
gösterin.