:: Duygusuz.com - Dostluk ve Arkadaşlık Sitesi
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
YAHUDi DEVLETi'NE GiDEN YOL : ÇANAKKALE
cenaphasmet
#1
YAHUDi DEVLETi'NE GiDEN YOL : ÇANAKKALE


Wlamidir Jabotinsky (1880-1940), Odessa'da orta halli bir Musevi ailesinin cocugu olan Jabotinsky, gencliginde Rus edebiyatIna sevdalanmIş, 16 yaşInda yazdIgI ilk şiirleri Odessa'daki yerel basInda cIkmIştIr. Bir sUre isvicre'de okuduktan sonra italya'ya gecen Jabotinsky, bu Ulkeyi ikinci vatanI olarak gormUştUr. italya siyasal dUşUncesinden oldukca etkilenmiştir. Dogu Avrupa ve Rusya, Yahudi dUşmanlIgInIn toplu katliamlara donUşmesi nedeniyle bircok Siyonist lider gibi Theodor Herzl'in dUşUncesine katIlmIştIr. Janbotinksy, 1908 JontUrk devriminden sonra istanbul'a gelmiş, kIsa bir sUre sonra TUrk ve yaban¬cIlardan oluşan geniş bir cevre yapmIştIr.



Ozellikle JontUrk¬lerin arasInda etkin olan Jabotinsky, TUrkleri yakIndan tanImak fIrsatInI bulmuştur. Genelde TUrkler hakkIndaki izlenimi olumlu olan Jabotinsky, TUrklerin bUyUk devlet adamlarI ve asker yetiştiren, iyi kalpli, konuksever bir ulus oldugunu dUşUnmektedir. Jabotinsky, 1917'de yayInladIgI "Turkey and the War" adlI kitabInda, I. DUnya SavaşI'nIn cIkIş nedeninin itilaf Devletlerinin iddia ettigi gibi Alman militarizmi degil, "şark Meselesi" oldugunu ileri sUrmUştUr. SavaşIn, OsmanlI AsyasI'nI paylaşmaktaki ahenk yoksullugundan cIktIgInI soyleyen Jabotinsky'ye gore Almanya bUtUn OsmanlI'yI himaye altIna almak gerekcesiyle şark'In zenginliklerine sahip cIkmak isterken FransIzlar Suriye'ye, ingilizler Mezopotamya'ya, Rusya Dogu Anadolu ve bogazlara, YunanlIlar ve italyanlar da izmir'e goz dikmişlerdi. Ona gore OmsalI imparatorlugu artIk parcalanmaya yUz tutmuştu.



"OsmanlI imparatorlugu'nun yIkIlmasInI isteyen, TUrk ulusunun dUşmanI degil, dostudur" diyen Jabotinsky'ye gore OsmanlI artIk bolUnmeye ve milli devletlerin kurulmasIna izin vermelidir. Jabotinsky'nin OsmanlI hakkIndaki bu dUşUncesi ve Siyonizm davasIndan bir sonuc dogmuştur: OsmanlI'ya karşI savaşmak. ParcalanmasI kacInIlmaz olan OsmanlI imparatorlugu'na karşI Filistin'de savaşIp Yahudi Devleti'ni kurmak dUşUncesini ortaya atan ilk kişi Wladimir Jabontinsky'dir..



Jabotinsky ve Trumpeldor ilk kez MIsIr'da Cabbari KampI'nda karşIlaşmIşlardIr (AralIk 1914). iki lider yaptIklarI gorUşmelerde aynI idealleri paylaştIklarInI gormUşlerdir. OsmanlI Devleti'ne karşI I. DUnya SavaşI'nda ingilizlerin yanInda savaşma kararI alan iki lider hemen askeri birlik oluşturmaya karar vermişlerdir (23 şubat 1915). OsmanlI Devleti'nin I. DUnya SavaşI'na girişinden sonra Filistin'de bulunan Yahudilerin gizliden gizliye silah biriktirmeye başlamasI ve ingilizler lehine casusluk yapmalarI Uzerine OsmanlI Devleti bircok Yahudi'yi MIsIr'a goce zorlamIştIr. ingiltere de, MIsIr'da bulunan bu Yahudiler icin cadIr kamplar oluşturmuştur. Trumpeldor ve Jabotinsky bu kamplardaki Yahudilerden Siyon Birligi'ni oluşturmak icin calIşmaya başlamIşlar ve yaklaşIk bin kişilik bir liste ile ingiliz komutanI General Maxwell'den OsmanlI Devleti'ne karşI ingiltere hesabIna Filistin'de savaşmak icin bir cephe acIlmasInI istemişlerdir. General Maxwell konuyu inceledikten sonra yanItInda, Filistin'de yeni bir cephe acIlmasIna şimdilik gerek duyulmadIgInI, ancak kendilerinden, katIrlI bir alay oluşturarak cephane ve malzeme taşImak amacIyla Çanakkale Cephesi'nde yararlanabileceklerini belirtmiş, bu yonde orgUtlenmelerini teşvik etmiştir.



Jabotinsky bu oneriyi reddetmiştir; cUnkU ona gore Siyonizm davasI icin bir caba harcanacaksa, OsmanlI'ya karşI yapIlacak savaş Filistin'de olmalIdIr. AyrIca kurulacak gonUllU Siyon AlayI'nIn adI da onur kIrIcIdIr. Bunun Uzerine Jabotinsky, Avrupa'da bulunan Siyonistlerle gorUşUp destek almak icin Londra'ya gitmiştir. Jabotinsky'ye, "TUrkleri Filistin'den atmak icin onlarI ezmek zorundayIz. Buna kuzeyden ya da gUneyden başlamak fark etmez. Bu yalnIzca taktik sorunudur. NasIl olsa her yol Siyon'a cIkar" diyerek karşI cIkan Trumpeldor, General Maxwell'e, gonUllU Siyonistlerden oluşacak bir katIr alayInIn kurulmasI teklifini kabul ettiklerini bildirir ve bu dUşUnceyi tek başIna uygulamaya koyar. GonUllU Siyonistlerden ve katIrlardan kurulacak alayI hemen toparlamaya başlar. Trumpeldor, beş yUz kadar gonUllU, yirmi subay ve yedi yUz elli katIrdan oluşan alayI, Çanakkale'ye gondermek Uzere hazIrladI.



18 Mart 1915 Çanakkale Deniz Zaferi'nden sonra ingilizler, gonUllU Siyonistleri egitmek icin 19 Mart'ta ingiliz ordusundan Albay John Henry Petterson'u MIsIr'a yolladI. Petterson'un MIsIr'a gonderilmesiyle Siyon KatIr AlayI bir resmiyet kazanmaktadIr. Petterson, Uc hafta gibi kIsa bir sUrede Gibbori kampInda bu alayI Çanakkale'de muharebe icin hazIrlamIştIr. Komutan olarak Albay Petterson ve binbaşIlIk şeref payesi verilen Turmpeldor onderliginde, 17 Nisan 1915'te Hymettus ve Anglo-Egyptian gemileriyle, Siyon KatIr AlayI beş yUz kadar gonUllU, yirmi subay ve yedi yUz elli katIrdan oluşan mUrettebat ile MIsIr'dan ayrIlmIştIr. Gelibolu'ya hareket eden bu gemideki Yahudilerin hepsi yakalarIna sarI renkli Davut yIldIzI işlemişlerdir. 26 Nisan 1915'te Çanakkale'ye varan Siyon KatIr AlayI hemen ingilizlerin 29. TUmeninde gorev almIş ve SeddUlbahir'e cIkmIşlardIr. Gorevleri yiyecek ve savaş malzemesi taşImak olan Siyonistler daha karaya ayak basar basmaz kendilerini savaşIn icinde bulmuşlardIr.



AcIlan ateş sonucu Urken katIrlar da dUşman sUvarileri olarak algIlanIp TUrk askerleri tarafIndan kurşunlarla durdurulmuştur. 6 Ocak 1916'da, yani Gelibolu YarImadasI'nIn bUtUnUyle boşaltIlmasIna kadar orada kalan Yahudiler, 8 er ve 47 katIrInI kaybetmişlerdir. Çanakkale SavaşlarI'nIn ilginc bir yonU de, aynI milletin farklI cephelerde birbirine karşI savaşmasIna sahne olmasIdIr. ÇUnkU Çanakkale'ye Siyon KatIr AlayI ile gelen Yahudiler icin de, OsmanlI topragInI kendi yurdu kabul eden Yahudiler icin de Çanakkale Cephesi'nde yitirilecek bir savaş imparatorlugun yIkIlmasI demekti. Bu yIkImI engellemek isteyen OsmanlI Yahudileri, TUrklerin yanInda savaşmIşlardIr. Bu Yahudilerin icinde asker olarak gorev yapanlarIn yanInda askerlerin herhangi bir gereksinimini karşIlamak icin cabalayanlarI da vardI. Yahudi asIllI bir yazarImIzIn şu sozlerini bu durumun ornegini yansItIr: "Babam Balkan Harbi'nden sonra cIkan I. DUnya SavaşI'nda Çanakkale de idi. (15 Temmuz-Agustos) Anafartalar'a yakIn Havuzlar mevkiindeki cadIr hastanesinde binlerce yaralI tedavi etti. Anafartalar SavaşI'nIn en şiddetli gUnlerini o da yaşadI."



General Hamilton'a gore: "Yahudileri kendi cIkarlarImIz icin istismar edip, Yahudi gazetecilerin ve bankerlerin cabalarInI saglardIk; Yahudi gazeteciler, bizim davamIza renk katar, Yahudi bankerler de kesemize para yagdIrIrdI." Hamilton'un dUşUncesi gercekleşmiş, Avrupa kamuoyu ingilizleri desteklemiş ve Yahudi bankerler de paralarInI esirgememişlerdir. Ancak Yahudiler de Çanakkale SavaşI'ndan sonra Filistin topraklarInI kazanmIşlardIr. Yahudilerin Çanakkale'de, ingilizlerin yanInda savaşmalarI Siyonizm davalarIna farklI bir yon cizmiş ve Avrupa, Siyonizm'e IlImlI bakmaya başlamIştIr. Bunun sonucu olarak, 2 KasIm 1917'de ingiliz DIşişleri BakanI Lord Balfour tarafIndan yayInlanan bildirge ile, ingiltere hUkUmetinin, Yahudi Siyonist ilgisiyle karşIlanmasI dUşUncesini onayladIgI, Filistin'deki Yahudi olmayan toplumlarIn medeni ve dinsel haklarIna, başka herhangi bir Ulkedeki Yahudilerin yararlandIklarI haklara ve siyasal statUye zarar verecek hicbir şey yapIlmamasI koşuluyla, Yahudi halkI icin Filistin'de ulusal bir yurt kurulmasI icin her tUrlU kolaylIgIn saglanacagI bildirildi. Balfour Deklarasyonu olarak tanInan bu bildirge, 1918 yIlI icinde sIrayla Fransa, italya ve Birleşik Amerika tarafIndan kabul edilmiş ve desteklenmiştir. Bundan sonra ise 1948'de israil'in kurulmasIna kadar olaylar birbirini izleyecektir.



Çanakkale SavaşlarI, Albay Petterson'un diliyle "ingilizlerin silahlarInIn konuştugu en bUyUk yenilgi" olarak tarihe gecmiştir. Jabotinsky'e gore ise: "Ben Gelibolu'ya gitmedim. O nedenle size, gonUllU birligin oykUsUnU anlatamam. Ama şunu acIkca belirtebilirim: Trumpeldor o zaman gorUşlerinde haklIydI. Savaşmak amacIyla Gelibolu'ya gidişi, Siyonizm icin yepyeni ufuklar acmIştIr. Eger biz 2 KasIm 1917'de Balfour Deklarasyonu ile Filistin'de yurt edinmek konusunda soz aldIksa, buna ulaşan yol Gelibolu'dan gecmiştir.

Kaynak:http://www.atakadin.org/index.php?topic=880.0
Ara
Cevapla
RAMSES
#2
oooo bu çok büyük bir teorii ama yine paylaşım için tşk
Ara
Cevapla
RAMSES
#3
bir Rivayete Göre Dünyanin Sonlarina Doğru Dünyanin 4/3 ü Yahidi Olacak Ve Bunun Nedeni De şöle Açiklaniyor Kiyamet Günü Dünyada Müslamanlar O Kiyametin Acisini Yaşamalari Için Yavaş Yavaş Yahudiliğe Doğru Gittiğimiz Bir Gerçekk Bu Kuran' Da Belirtilmiş Bakalim Sabah Ola Hayir OlaaSad Sad Sad Bakalim Ne Olacak
Ara
Cevapla
RAMSES
#4
müslümanlarin Kiyamet Gününün Acisini çekmememlerii Içinnnn Yahudiler çok Olacak çekilen Aciyi Yahudiler Görecekmişş Yanliş Yazdim Düzeltmek Istedim Sad
Ara
Cevapla
cenaphasmet
#5
bu bilgi nerede yazıyor ramses
Ara
Cevapla
zeynep1
#6
neden böyle bir ayrımcılık?O müslümanların içinde cinayet işleyen,hak hukuk bilmeyenlerin ne ayrıcalığı olacak?Ve müslüman yada yahudi...Yahudi insan değil mi?
Ara
Cevapla
RAMSES
#7
bir yerde okumuştum ama hatırlamıyorum olayı tam olarak anlatamamış olabilirim anlattıklarıma yakın bişey olacakmışş((mış))
Ara
Cevapla


Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
  Tarih: 11-24-2024, 01:15 AM