:: Duygusuz.com - Dostluk ve Arkadaşlık Sitesi
Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
modify nedir
soyle
#1
MOD?F?YE NED?R ?

Motorun G?c?n? art?rmak, fren sistemini g??lendirmek, kabin ve karoserde bir tak?m de?i?iklikler yapmak,arac?n daha s?ratli g?r?nt?s? ve h?z?yla dikkati ?eken bir otomobil haline getirilmesi i?in yap?lan de?i?ikliklerdir.Di?er otomobillerden ay?rt edilen en b?y?k ?zellikde bu olsa gerek..

Modifiyenin en ?arp?c? ?zelli?i motor g?c?n? artirmakt?r.Daha genis piston kullanmak ya da egzantrik milinin derecesini degistirmek, motora g?? kazandirmanin en etkin yollari. Bununla birlikte, elektronik beyin programinin gelistirilmesi ve hava emmeyle egzoz sisteminin modifikasyonu. Turbo motorlarda bu islemlerin yan?nda turbo valfinin basin? limitini art?r?lmas?, intercooler'i b?y?tmek ve pop-off supap? monte ederek g?? artirilabiliyor.

Otomobillerde yap?lan bu teknik de?i?iklikler sadece s?rat yapmas? i?in de?il, yol tutusu g??lendirmeyi ve frenaj kabiliyetini artirmayi da kapsiyor. Bu degisimlerin hepsi bir zincir olarakta d???nmemiz m?mk?n.Bu y?zden zincirlerden biri eksik oldu?u zaman mutlaka olumsuz bir fakt?rle kar??la?mak ka??n?lmaz oluyor.?rne?in;G?c? artirilan otomobili yolda tutmak i?in birtak?m teknik degisiklikler yapmak ve g?venli durabilmesini saglamak i?in fren sistemini g??lendirmek gerekiyor. Biri eksik oldugunda, ?l?mle dahi sonu?lanabilecek kazalarin yasanmas? her an m?mk?n. Bu nedenle modifiye i?lemini yapt?r?rken do?ru s?ralama yapmak gerekiyor. Bu arada kullanilan par?alarin titizlikle se?ilmesi mutlaka belgeli ve trafikte kullanima uygun oldu?una dikkat etmek gerekiyor.Bu i?lemi yapt?r?rken ilk yap?lmas? gereken profesyonel ki?ilerden yard?m al?nmas? olmal?d?r.
Teknolojinin gelismesi ile birlikte otomobillerinde farkli zevklere g?re tasarlanmas? sa?land?. Bu farkl? tasar?mlar?n ortaya ??kmas?nda belkide en b?y?k pay sahibi motorsporlar?n?n oldu.Kabin i?indeki s?slemelerden al?minyum g?r?n?ml? depo kapaklarina kadar t?m aksesuarlarin temelinde Motorsporlar? yat?yor.D?? g?r?n?mde lastik-jant, karoser kiti, farlar, far kaslar?, son susturucular,hava kanallar? ve aynalar otomobilin otomobili di?er otomobillerden farkl? k?lan ?zellikler. Bu aksesuarlardan bir b?l?m?, otomobilin sadece g?r?n?m?ne degil, yol tutusuna da katk? sagliyor. Kabindeyse Renkli g?stergeler,vites topuzu, direksiyon simidi,konsol kaplamalari koltuklar yapilan degisiklikler arasinda yer aliyor.

Dikkat edilmesi gereken di?er bir hususta modifiyeli ara?lar? kullan?rken kendi h?z zevkiniz i?in ba?kalar?n?n can?n? tehlikeye sokacak ?ekilde caddelerde yar?? yapmak yerine ?e?itli kurulu?lar?n d?zenledi?i yar??larda adrenelinizi y?kseltmenizi tavsiye ederiz.Unutmay?n ki cadde ve sokaklarda yap?lan h?z ?zg?rl?k de?ildir.

Not : Modifiyeli otomobilleri g?rmek i?in oto galeriden modifiyeli otomobiller linkine t?klayabilirsiniz.



TEK B?R TU?A BEDEL 150 HP.....NOS

A??l?m? Nitrous Oxide olan NOS uygulamas?, g?? artt?rman?n en etkili yollar?ndan bir tanesidir. ??ten yanmal? bir motorun g?c?, d??ar?dan ald??? oksijeni, p?sk?rtt??? yak?tla ne kadar ?iddetle patlatabildi?ine ba?l?d?r. Motor modifiyesinin genel amac? motora giren hava (oksijen) benzin kar???m?n? artt?rmak ve bu suretle i?erdeki patlamay? ?iddetlendirmektir.

Yani, sistemdeki iki ana de?i?ken, yak?t ve oksijendir. Yak?t?n depolanmas? ve aktar?lmas? nispeten kolayd?r. Fakat al?nan hava miktar?n?n artt?r?lmas? ek ?al??malar gerektirmektedir ve genellikle modifiyenin konusunu bu olu?turmaktad?r.


??eri giren havadaki molek?llerin yo?un olmas? en ?nemli fakt?rd?r. So?uk hava s?cak havadan ?ok daha yo?undur. ??eri giren hava ne kadar yo?un olursa i?erdeki patlama o derece ?iddetli, ?retilen g?? ve tork da o derece y?ksek olur. Otomobillerin so?uk havada daha iyi performans g?stermelerinin ve hava filtrelerinin so?uk hava alacak ?ekilde monte edilmesinin sebebi de budur.

NOS yani nitrojen ve oksijen kar???m?, yak?lacak olan oksijen miktar?n? ve patlaman?n ?iddetini iki ?ekilde artt?r?r. Bunlardan birincisi ve en ?nemlisi, her 2 nitrojen atomu ile birle?ik 1 oksijen atomu ?eklinde yanma odas?na giren nitrous oxide'nin, i?erdeki y?ksek ?s?da nitrojen ve oksijen ayr??mas?d?r.


Bu durumda serdest kalan oksijen, d??ar?dan al?nan havaya ek olarak daha fazla benzinin yak?lmas?na ve patlama ?iddetinin artmas?na imkan tan?r.
?kinci fakt?r ise, s?v? olarak t?pte yakla??k 1000 PSI bas?n? alt?nda tutulan nitrous oxide, emme manifoltuna do?ru ilk serbest kald??? anda bas?n? fark?ndan dolay? gaza d?n???r. Bu de?i?im, ?s? emerek, i?erdeki s?cakl???n ?ok ciddi oranda d??mesini sa?lar. Is?n?n d??mesi, elbette daha yo?unla?an oksijen molek?lleri anlam?na gelmektedir. Bu da i?erdeki patlamay? kuvvetlendirecek ikinci etkendir.

Bu sayede NOS, motor g?c?n? di?er modifikasyonlardan ?ok daha h?zl?, ?ok daha basit ve ?ok daha b?y?k bir ?ekilde artt?r?r. ?stelik fiyat? da olduk?a makuldur. Ancak nitrous oxide taraf?ndan ?retilen bu b?y?k g??, buna g?re ?retilmemi? olan aksamlar ?zerinde y?pranmaya neden olabilir. Buna, piston ve piston yataklar?ndan tutun da aktarma organlar?na ve y?r?yen aksama kadar ?ok ?e?itli ?rnekler verilebilir.

Sa?lad??? b?y?k g?ce kar??l?k, NOS'un kullan?m? s?n?rl? s?reler i?indir. Cockpitteki switchlerle s?r?c? taraf?ndan kontrol edilebilen NOS t?p?, en fazla 30 saniye aral?ks?z olarak a??k tutulabilmekte ve drag yar??lar? veya benzeri ani kalk??larda ve ani h?zlanmalarda kullan?lmaktad?r.

NOS'un DRY ve WET olarak adland?r?lan iki de?i?ik tipi bulunmaktad?r.

DRY NOS'ta sistem, gaz? ve hava filtresinden i?eri giren havay? yakmak i?in mevcut enjeksiyon sistemini kullanmaktad?r. Elbette ?o?unlukla bu durumda enjekt?rlerin b?y?t?lmesi ve elektronik kontrol ?nitesinin modifiye edilmesi s?z konusu olmaktad?r.

WET yani ?slak NOS tabir edilen modellerde, emme manifoltuna giden gaz? ve hava filtresinden gelen havay? i?erde yakabilmek i?in yak?t takviyesi bulunmaktad?r. Wet yani ?slak olarak tabir edilen yer asl?nda emme manifoltudur. Wet sistem, mevcut enjeksiyon sistemini modifiye etmek yerine, NOS sisteminin fazladan gereketirdi?i yak?t? adeta kendi yan?nda getirmesi anlam?na gelir. NOS t?p? kapal? iken otomobil standart enjeksiyon sisteminin sa?lad??? yak?t ile ?al??maktad?r. NOS y?klemesi yap?ld??? ve gaza bas?ld??? anda t?pten gelen ek yak?t da devreye girerek emme manifoltuna p?sk?rt?l?r ve kuru sistemde sadece hava ve gaz aktaran emme manifoltu, wet ?al??an bu sistemde hem hava ve gaz hem de s?v? yak?t aktaracakt?r.

Tabii ki her iki sistemin de kendine ?zg? avantaj ve dezavantajlar? vard?r. Dry sistem fazladan ba?lant?lar ve t?pte yak?t depolamay? gerektirmemesi a??s?ndan avantajl?d?r ancak her silindire giden nitrous, benzin ve hava miktar?n?n ayn? olamamas? gibi bir dezavantaj? vard?r.

Wet sistemde her silindire tam tam?na gerekli oranlarda benzin ve nos kar???m? g?nderme imkan? vard?r. Fakat bu sistemin dezavantaj? da hava ve yak?t aktarmas?d?r. Emme manifoltu hava, nitro ve benzin kar???m?n? aktarmak zorunda kalmaktad?r. Sadece hava aktarmak i?in dizayn edilmi? olan bu aksam, hava benzin kar???m?n? aktarmakta ?ok da etkili de?ildir. Ayr?ca t?pteki benzin azald?k?a, g?nderilen benzinin bas?nc? da azalmakta ve sonlara do?ru performansta kay?plar olmaktad?r.




Modifiyeli Otomobiliniz Ne Kadar G??lenir?





AUDI

A3 - A4 - 1.8T 20V (150hp)
Hava Filtresi+Superchips -> +40BG
Hava Filtresi+Egzoz Sistemi+Superchips -> +50BG

TT 1.8T (180hp) 4WD
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP270) -> +35BG

S3
Hava Filtresi+Superchips -> +35BG


BMW

320i - 520i 24V 6 CYL.
Hava Filtresi+Superchips -> +19BG

325i 24V 6 CYL.
Hava Filtresi+Superchips -> +20BG

316i 8V 4 CYL.
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP270) -> +26BG


FIAT

Palio
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP270) -> +35BG

Tipo - Uno 1.4ie OHC
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP270) -> +26BG

Tipo - Tempra - Dogan S 1.6 OHC
Hava Filtresi+Pipercams(BP270) -> +26BG

131 1600 OHV
Hava Filtresi+Pipercams(BP270) -> +14BG
Hava Filtresi+Pipercams(BP285) -> +20BG

FORD

Escort ZETEC 1.6 16V DOHC
Hava Filtresi+Superchips -> +11BG
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP270) -> +20BG
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP285) -> +26BG

Escort XR3i ZETEC 1.8 16V DOHC
Hava Filtresi+Superchips+Son Susturucu -> +13BG

Escort RS Cosworth
Superchips Kit Phase Two-> +110BG
Sierra 2.0 8V DOHC
Hava Filtresi+Superchips -> +12BG

LADA

Samara
Hava Filtresi+Pipercams(BP285) -> +18BG
Hava Filtresi+Blueprint+Pipercams(BP300) -> +38BG

NISSAN

300 ZX Turbo
Superchips Kit Phase One-> +120BG

OPEL

Corsa GSI 16V
Hava Filtresi+Superchips -> +15BG
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP270) -> +20BG

Astra GSI - Vectra 2.0 16V DOHC - (136hp)
Hava Filtresi+Superchips -> +15BG
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP270) -> +24BG

Astra GSI - Vectra GT 2.0 16V DOHC - (150hp)
Hava Filtresi+Superchips -> +19BG
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP270) -> +38BG

Astra - Vectra 2.0 8V OHC
Hava Filtresi+Pipercams(BP285) -> +26BG
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP285) -> +30BG

Calibra
Hava Filtresi+Superchips -> +35BG

PEUGEOT

106 S16
Hava Filtresi+Superchips -> +16BG
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP285) -> +30BG

205 GTI 1.9
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP270) -> +22BG

206 GTI
Hava Filtresi+Superchips -> +12BG

306 GTI
Hava Filtresi+Superchips+Pipercams(BP270) -> +29BG

RENAULT

1400 1600 OHV - 1700 OHC
Hava Filtresi + Pipercams(BP270) -> +15BG
Hava Filtresi + Pipercams(BP285) -> +26BG

Clio 1.8 RSI
Hava Filtresi+Superchips -> +18BG

SUBARU

Impreza Turbo AWD
Hava Filtresi+Superchips -> +40BG

Legacy Turbo AWD
Hava Filtresi+Superchips -> +40BG

TOYOTA

Corolla 1.6
Hava Filtresi+Superchips -> +15BG

VOLKSWAGEN

Polo 1.4 16V (100hp)
Hava Filtresi+Superchips -> +12BG

Golf - Bora - 1.6 8V (101hp)
Hava Filtresi+Superchips -> +12BG
Hava Filtresi+Egzoz Sistemi+Superchips+Pipercams -> +34BG

Passat 1.8 20V (125hp)
Hava Filtresi+Superchips -> +14BG

Passat 1.8T 20V (150hp)
Hava Filtresi+Superchips -> +40BG
Hava Filtresi+Egzoz Sistemi+Superchips -> +50BG

Caravelle - Transporter - 2.5TD
Hava Filtresi+Superchips -> +40BG
Hava Filtresi+Egzoz Sistemi+Superchips -> +48BG

VOLVO

S40 T4
Hava Filtresi+Superchips -> +35BG
Hava Filtresi+Egzoz Sistemi+Superchips -> +42BG

850 20V Non-Turbo
Hava Filtresi+Egzoz Sistemi+Superchips -> +24BG
Ara
Cevapla


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Modifiye Nedir?.. Modifiye İle İlgili Teknik Bilgiler... roket55 1 617 04-14-2022, Saat: 06:52 AM
Son Yorum: wildfang
  Chip Tuning nedir ? PeTeTonG 2 591 07-14-2007, Saat: 06:08 PM
Son Yorum: Qetesh
  ECU nedir ? PeTeTonG 0 505 06-26-2007, Saat: 01:37 AM
Son Yorum: PeTeTonG
  Turbo Nedir ? PeTeTonG 0 524 06-26-2007, Saat: 01:34 AM
Son Yorum: PeTeTonG

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
  Tarih: 11-21-2024, 02:52 PM