Sağlık Bakanlığı ile Türk Telekom işbirliğiyle, istenen hastane ve hekimden telefonla randevu alınmasını sağlayacak 'Merkezi Hastane Randevu Sistemi'nin pilot uygulaması, Kayseri ve Erzurum'da başlayacak.
Sistem, Kayseri ve Erzurum'daki pilot uygulamanın ardından tüm Türkiye'de yaygınlaştırılacak. Pilot uygulamada Erzurum'a kurulacak çağrı merkezi, telefondan 184'ü tuşlayan vatandaşların randevu taleplerine, dijital ortamdaki tedavi olanaklarını kontrol ederek Kayseri ve Erzurum'daki hastanelerden randevu verecek.
Kayseri Sağlık İl Müdürü Dr. Kadir Çetinkara, protokol kapsamında Türk Telekom tarafından herhangi bir bedel talep edilmeden çağrı merkezi kurulacağını belirtti. Türkiye'de çağrı merkezi bulunan yüzlerce hastane olduğunu, ancak bu merkezlerin sadece ilgili hastane tarafından kullanıldığını anlatan Çetinkara, bir ildeki hastane aracılığıyla diğer ilin hastanesinden randevu alınamadığına dikkati çekti.
Kayseri ve Erzurum'daki pilot uygulaması başlayacak sistemle, hastanelerin tümünden randevu alınabilmesine imkan verileceğini ifade eden Çetinkara, protokol gereği çağrı merkezlerinde özel eğitim almış personelin istihdam edileceğini, bu sayede telefon başında uzun süre geçirilmeyeceğini söyledi. Çetinkara, çağrı merkezinde talepte bulunulan hastanede yoğunluk varsa farklı hastanelere yönlendirme yapılacağını, hekim seçme imkanı sunulacağını, rehberlik ve bilgilendirme hizmetlerinin verileceğini anlattı.
Çetinkara, şöyle dedi:
"Hastanede kayıt sırasında yaptıracağınız birçok işlemi de telefon başında hallederek hem sizin vatandaş olarak hem hastanedeki yöneticilerin işini kolaylaştıracak son derece çağdaş ve modern bir yaklaşım getirmiş oluyoruz. Özellikle vurgulamak isterim; geçmiş dönemde, daha ziyade SSK hastanelerinde var olan mekanik randevu sistemleriyle bugün başlatacağımız programla oluşacak sistemi asla birbirine karıştırmamak lazım. Bu mekanik sistemler geçmişte vatandaşın çile kapısıydı."
Uygulama için Kayseri ve Erzurum'da yaklaşık 6-9 ay süren pilot çalışma dönemi olacağını anlatan Çetinkara, "Bu süre içinde sistemin nasıl işlediğini göreceğiz. Sistemi biraz daha rafine ederek mükemmel hale getireceğiz, daha sonra da tüm Türkiye'ye yaygınlaştıracağız" diye konuştu.
'Merkezi Hastane Randevu Sistemi'nde bir çağrı merkezi ile bir randevu yazılımı olacağını belirten Çetinkara, "Hastalar yeni sistemle '184'ü tuşlayarak Kayseri ve Erzurum'daki hastanelerden kolayca randevu alabilecek. Randevu sisteminde, hastaya hekim seçme olanağı verilecek. Bir sonraki aşamada ise vatandaşlardan hastaneye gitmeden önce bir "ön kayıt" alınacak. Hastaların hastane bilgi sistemine kaydının da gerçekleştirilmesinin ardından hastalar, kayıt için kuyruğa girmesine gerek kalmayacak. Avrupa ve ABD günümüzde çalışma hayatında iş gücünden azami düzeyde yararlanmak için önemli reformlar yapıyor. Türkiye'de bu sistem hastanelerde kaybolan işgücü zamanının kazandırılmasını sağlayacak." diye konuştu.
Cihan H. A.
Sistem, Kayseri ve Erzurum'daki pilot uygulamanın ardından tüm Türkiye'de yaygınlaştırılacak. Pilot uygulamada Erzurum'a kurulacak çağrı merkezi, telefondan 184'ü tuşlayan vatandaşların randevu taleplerine, dijital ortamdaki tedavi olanaklarını kontrol ederek Kayseri ve Erzurum'daki hastanelerden randevu verecek.
Kayseri Sağlık İl Müdürü Dr. Kadir Çetinkara, protokol kapsamında Türk Telekom tarafından herhangi bir bedel talep edilmeden çağrı merkezi kurulacağını belirtti. Türkiye'de çağrı merkezi bulunan yüzlerce hastane olduğunu, ancak bu merkezlerin sadece ilgili hastane tarafından kullanıldığını anlatan Çetinkara, bir ildeki hastane aracılığıyla diğer ilin hastanesinden randevu alınamadığına dikkati çekti.
Kayseri ve Erzurum'daki pilot uygulaması başlayacak sistemle, hastanelerin tümünden randevu alınabilmesine imkan verileceğini ifade eden Çetinkara, protokol gereği çağrı merkezlerinde özel eğitim almış personelin istihdam edileceğini, bu sayede telefon başında uzun süre geçirilmeyeceğini söyledi. Çetinkara, çağrı merkezinde talepte bulunulan hastanede yoğunluk varsa farklı hastanelere yönlendirme yapılacağını, hekim seçme imkanı sunulacağını, rehberlik ve bilgilendirme hizmetlerinin verileceğini anlattı.
Çetinkara, şöyle dedi:
"Hastanede kayıt sırasında yaptıracağınız birçok işlemi de telefon başında hallederek hem sizin vatandaş olarak hem hastanedeki yöneticilerin işini kolaylaştıracak son derece çağdaş ve modern bir yaklaşım getirmiş oluyoruz. Özellikle vurgulamak isterim; geçmiş dönemde, daha ziyade SSK hastanelerinde var olan mekanik randevu sistemleriyle bugün başlatacağımız programla oluşacak sistemi asla birbirine karıştırmamak lazım. Bu mekanik sistemler geçmişte vatandaşın çile kapısıydı."
Uygulama için Kayseri ve Erzurum'da yaklaşık 6-9 ay süren pilot çalışma dönemi olacağını anlatan Çetinkara, "Bu süre içinde sistemin nasıl işlediğini göreceğiz. Sistemi biraz daha rafine ederek mükemmel hale getireceğiz, daha sonra da tüm Türkiye'ye yaygınlaştıracağız" diye konuştu.
'Merkezi Hastane Randevu Sistemi'nde bir çağrı merkezi ile bir randevu yazılımı olacağını belirten Çetinkara, "Hastalar yeni sistemle '184'ü tuşlayarak Kayseri ve Erzurum'daki hastanelerden kolayca randevu alabilecek. Randevu sisteminde, hastaya hekim seçme olanağı verilecek. Bir sonraki aşamada ise vatandaşlardan hastaneye gitmeden önce bir "ön kayıt" alınacak. Hastaların hastane bilgi sistemine kaydının da gerçekleştirilmesinin ardından hastalar, kayıt için kuyruğa girmesine gerek kalmayacak. Avrupa ve ABD günümüzde çalışma hayatında iş gücünden azami düzeyde yararlanmak için önemli reformlar yapıyor. Türkiye'de bu sistem hastanelerde kaybolan işgücü zamanının kazandırılmasını sağlayacak." diye konuştu.
Cihan H. A.