ABD'de 13 bin ortaokul ve lise öğrencisiyle yapılan araştırma
 okul arkadaşlarının
 tek çocukları
 erkek ve kız kardeşleri bulunanlar kadar sıklıkta dost kabul ettiklerini gösterdi.
Ohio Devlet Üniversitesinden Donna Bobbitt-Zeher'in Douglas Downey ile yürüttüğü araştırmanın sonuçları
 Amerikan Toplumbilimsel Birliği'nin 105. yıllık toplantısında sunuldu.
Araştırma çerçevesinde
  1994-1995 akademik yılında ülke çapında 100'den fazla okulda 7. ile 12.  sınıflarda okuyan gençlerle yapılan söyleşilerden elde edilen veriler  kullanıldı.
Bu söyleşilerde gençlerden okullarındaki 5'i erkek ve 5'i kız olmak üzere arkadaş olarak gördükleri 10 kişiyi belirlemeleri istendiği
 alınan verilerde
 arkadaşlarının kardeşlerinin olup olmasının
 öğrencilerin seçimlerinde farklılık yaratmadığı gözlendi.
Donna Bobbitt-Zeher
 araştırmanın kardeş sahibi olmanın
 bir öğrencinin akranları arasında popüler olmasına hiçbir etkisinin bulunmadığını gösterdiğini belirterek
 çocukların kreş ile lise dönemi arasında başkalarıyla geçinmek hakkında çok şey öğrendiğine inandığını kaydetti.
Douglas Downey'in konuyla ilgili olarak daha önce yaptığı bir araştırma
 kardeşi olmayan çocukların
 kreşteki sosyal becerilerinin en az bir kardeşi olanlardan daha zayıf olduğunu ortaya koymuştu.
		
	
		
	
 okul arkadaşlarının
 tek çocukları
 erkek ve kız kardeşleri bulunanlar kadar sıklıkta dost kabul ettiklerini gösterdi.Ohio Devlet Üniversitesinden Donna Bobbitt-Zeher'in Douglas Downey ile yürüttüğü araştırmanın sonuçları
 Amerikan Toplumbilimsel Birliği'nin 105. yıllık toplantısında sunuldu.Araştırma çerçevesinde
  1994-1995 akademik yılında ülke çapında 100'den fazla okulda 7. ile 12.  sınıflarda okuyan gençlerle yapılan söyleşilerden elde edilen veriler  kullanıldı.Bu söyleşilerde gençlerden okullarındaki 5'i erkek ve 5'i kız olmak üzere arkadaş olarak gördükleri 10 kişiyi belirlemeleri istendiği
 alınan verilerde
 arkadaşlarının kardeşlerinin olup olmasının
 öğrencilerin seçimlerinde farklılık yaratmadığı gözlendi.Donna Bobbitt-Zeher
 araştırmanın kardeş sahibi olmanın
 bir öğrencinin akranları arasında popüler olmasına hiçbir etkisinin bulunmadığını gösterdiğini belirterek
 çocukların kreş ile lise dönemi arasında başkalarıyla geçinmek hakkında çok şey öğrendiğine inandığını kaydetti.Douglas Downey'in konuyla ilgili olarak daha önce yaptığı bir araştırma
 kardeşi olmayan çocukların
 kreşteki sosyal becerilerinin en az bir kardeşi olanlardan daha zayıf olduğunu ortaya koymuştu.