Sigara ve iman
Sual: Bir yazar, web sitesindeki yaz?s?nda mesajlar k?sm?nda diyor ki:
(Sigara i?en biri, sigaran?n beynine ve dolay?s?yla ahiretine zarar vermekte ve kendine zulmetmekte oldu?una imanl? m?d?r? ?mandan ama?, iman?n gere?i olan amel midir? ?man?n gere?i olan amel yoksa, iman mevcut olabilir mi? Sigara i?en biri, “ben sigaran?n zararlar?na iman ediyorum” dese dahi, b?yle bir iman? var m?d?r? O zarara iman etmi? biri sigaraya devam edebilir mi? Ediyorsa, o konuda iman? h?l? var olabilir mi? “?man ehlinden, m?mine bilerek zarar gelmez” diyor Hz. Rasul. E?er ?evremize veya kendimize bilerek zarar veriyorsak, bu durumda ne kadar imanl? olabiliriz? Buhari 2144 nolu hadise g?re zina en hafif g?nahlardand?r; iki ki?i aras?nda kalmas? ve beyne direkt zarar? olmamas? y?n?nden! Ama sigara ki?inin hem kendisine hem de ?evresine bilerek zulmetmesidir ki, bu zinadan ?ok daha b?y?k g?naht?r. ?yleyse, ister sigara yollu, ister ba?ka fiillerle kendisine veya ?evresine bilerek zarar veren ki?inin iman?ndan ne kadar s?z edilebilir?)
Bu ki?i, iman amelden par?a demek istemiyor mu? Nas?l oluyor da (sigara, zinadan daha b?y?k g?nah) diyebiliyor?
CEVAP
O ki?i, felsefecidir. Kitaplar?n?n hi? birisinde ?slam ?limlerinden nakli esas almaz. Yukar?da g?r?ld??? gibi hadis-i ?eriflere de, kendi anlay???na g?re mana verir. Bu mutezilenin, felsefecilerin yoludur. Sigara hakk?nda ?slam ?limlerinin ciltler dolusu kitaplar? vard?r. Hi? birisinden nakil yapmadan kendi g?r???n? din gibi ortaya koymaktad?r. Sigara i?menin, yani amelin iman ile irtibat? oldu?unu bildirmektedir. Halbuki Ehl-i s?nnet itikad?na g?re, hangi g?nah olursa olsun, g?nah i?leyene k?fir denmez. G?nah i?leyene k?fir demek, ?ngilizlerin kurdu?u Vehhabilik dininde de vard?r. H??? g?nah i?leyen k?fir denirse, d?nyada m?sl?man kalmaz.
Sual: Bir yazar, web sitesindeki yaz?s?nda mesajlar k?sm?nda diyor ki:
(Sigara i?en biri, sigaran?n beynine ve dolay?s?yla ahiretine zarar vermekte ve kendine zulmetmekte oldu?una imanl? m?d?r? ?mandan ama?, iman?n gere?i olan amel midir? ?man?n gere?i olan amel yoksa, iman mevcut olabilir mi? Sigara i?en biri, “ben sigaran?n zararlar?na iman ediyorum” dese dahi, b?yle bir iman? var m?d?r? O zarara iman etmi? biri sigaraya devam edebilir mi? Ediyorsa, o konuda iman? h?l? var olabilir mi? “?man ehlinden, m?mine bilerek zarar gelmez” diyor Hz. Rasul. E?er ?evremize veya kendimize bilerek zarar veriyorsak, bu durumda ne kadar imanl? olabiliriz? Buhari 2144 nolu hadise g?re zina en hafif g?nahlardand?r; iki ki?i aras?nda kalmas? ve beyne direkt zarar? olmamas? y?n?nden! Ama sigara ki?inin hem kendisine hem de ?evresine bilerek zulmetmesidir ki, bu zinadan ?ok daha b?y?k g?naht?r. ?yleyse, ister sigara yollu, ister ba?ka fiillerle kendisine veya ?evresine bilerek zarar veren ki?inin iman?ndan ne kadar s?z edilebilir?)
Bu ki?i, iman amelden par?a demek istemiyor mu? Nas?l oluyor da (sigara, zinadan daha b?y?k g?nah) diyebiliyor?
CEVAP
O ki?i, felsefecidir. Kitaplar?n?n hi? birisinde ?slam ?limlerinden nakli esas almaz. Yukar?da g?r?ld??? gibi hadis-i ?eriflere de, kendi anlay???na g?re mana verir. Bu mutezilenin, felsefecilerin yoludur. Sigara hakk?nda ?slam ?limlerinin ciltler dolusu kitaplar? vard?r. Hi? birisinden nakil yapmadan kendi g?r???n? din gibi ortaya koymaktad?r. Sigara i?menin, yani amelin iman ile irtibat? oldu?unu bildirmektedir. Halbuki Ehl-i s?nnet itikad?na g?re, hangi g?nah olursa olsun, g?nah i?leyene k?fir denmez. G?nah i?leyene k?fir demek, ?ngilizlerin kurdu?u Vehhabilik dininde de vard?r. H??? g?nah i?leyen k?fir denirse, d?nyada m?sl?man kalmaz.