[b]'Habersiz limit aşımına faiz uygulanamaz'
Bugün, 10:47
[/b] Diyarbakır'da kredi kartını kullanırken limiti aştığına yönelik uyarı almadan kartını kullanmaya devam eden vatandaş, bankanın limiti aşan kullanıma faiz uygulamasına karşı açtığı davayı kazandı.
AA-Diyarbakır Tüketici İl Hakem Heyeti'ne başvuran bir vatandaş, kredi kartını, limitini aştığını bilmeksizin kullanmaya devam ettiğini, ancak bankadan gelen ekstrede limit üstü kullanım için faiz uygulandığını fark ettiğini belirterek, davacı oldu.
Konuyu görüşen hakem heyeti, bankanın tüketiciyi bilgilendirmeden tek taraflı iradeyle uygulamayı yürüttüğünü belirterek, tüketici lehine karar verdi.
Bunun üzerine davalı banka Diyarbakır 1. Asliye Hukuk Mahkemesi'ne itirazda bulundu.
Tüketici Mahkemesi sıfatıyla konuyu görüşen Diyarbakır 1. Asliye Hukuk Mahkemesi, konunun tüketicinin bilgisi olmadan gerçekleştiğine, bankanın kusurlu olduğuna ve tüketici lehine karar veren tüketici hakem heyetinin haklı olduğuna karar vererek, bankanın itirazını reddetti.
Mahkemenin gerekçeli kararında, tüketicinin itirazına karşın bankanın heyete verdiği savunmada, kart limitinin her ay müşteriye gönderilen ekstrede belirtildiği ve konunun müşterinin bilgisi dahilinde olduğu yönünde ifadeler olduğu, ayrıca müşteriyle yapılan sözleşmede kart hamilinin limiti aşmamayı taahhüt etmiş bulunduğu ifadelerine yer verildiği belirtildi.
Bugün, 10:47
[/b] Diyarbakır'da kredi kartını kullanırken limiti aştığına yönelik uyarı almadan kartını kullanmaya devam eden vatandaş, bankanın limiti aşan kullanıma faiz uygulamasına karşı açtığı davayı kazandı.
AA-Diyarbakır Tüketici İl Hakem Heyeti'ne başvuran bir vatandaş, kredi kartını, limitini aştığını bilmeksizin kullanmaya devam ettiğini, ancak bankadan gelen ekstrede limit üstü kullanım için faiz uygulandığını fark ettiğini belirterek, davacı oldu.
Konuyu görüşen hakem heyeti, bankanın tüketiciyi bilgilendirmeden tek taraflı iradeyle uygulamayı yürüttüğünü belirterek, tüketici lehine karar verdi.
Bunun üzerine davalı banka Diyarbakır 1. Asliye Hukuk Mahkemesi'ne itirazda bulundu.
Tüketici Mahkemesi sıfatıyla konuyu görüşen Diyarbakır 1. Asliye Hukuk Mahkemesi, konunun tüketicinin bilgisi olmadan gerçekleştiğine, bankanın kusurlu olduğuna ve tüketici lehine karar veren tüketici hakem heyetinin haklı olduğuna karar vererek, bankanın itirazını reddetti.
Mahkemenin gerekçeli kararında, tüketicinin itirazına karşın bankanın heyete verdiği savunmada, kart limitinin her ay müşteriye gönderilen ekstrede belirtildiği ve konunun müşterinin bilgisi dahilinde olduğu yönünde ifadeler olduğu, ayrıca müşteriyle yapılan sözleşmede kart hamilinin limiti aşmamayı taahhüt etmiş bulunduğu ifadelerine yer verildiği belirtildi.