Dikkat eksikliği hiperaktif çocuk
 
 
Çocuklarda Dikkat Eksikliği
 
Dikkat eksikligi ve hiperaktivite bozuklugu (DEHB) için teshis ölçütleri:
 
Aşağıdaki (1) veya (2) maddelerinden en az birinin karşılanması gerekir.
 
1-Aşağıdaki dikkatsizlikle ilgili maddelerden en az altısının
 en az 6  ay boyunca
 çocuğun gelişim düzeyiyle uyumlu olmayarak ve çocuğun  uyumunu bozacak şekilde varolması gerekmektedir.
 
a- Genellikle ayrıntılara dikkat edemeyip
 iş
 okul ve diğer  aktivitelerde dikkatsizce hatalar yapmak.
 
b- Genellikle oyunlarda ya da verilen görevlerde dikkati sürdürmekte zorlluk çekmek.
 
c- Kendisiyle karşılıklı olarak konuşulduğunda
 dinliyor izlenimi  alınmaması .
 
d- Genellikle kendisine öğretilip
gösterilmesine karşın
 bunlları  uygulayamayıp
 okul ödevleri
 işyerindeki görevler ve ev işlerini  tamamlayamamak.
 
e- Çoğunlukla yapacağı aktiviteler ve planları sıralayıp
 düzene  koyamamak.
 
f- Beyin gücü gerektiren görevlerden ( ders yapmak gibi) kaçınma
  hoşlanmama 
 ya da bunları yapmaya isteksiz olma.
 
g- Çeşitli aktiviteler için gerekli oyuncak
 ders araç ve gereçleri gibi  şeyleri sıkça kaybetmek.
 
h- Konu dışı çevresel bir uyaran tarafından kolayca dikkatin dağılması.
 
i- Günlük olağan aktivitelere karşı da unutkanlık hali.
 
2-Aşağıdaki aşırı haraket ve dürtüsellik belirtilerinden en az altısının
 en az 6 ay boyunca 
 çocuğun gelişim düzeyiyle uyumlu  olmayarak ve çocuğun uyumunu bozacak şekilde varolması gerekmektedir.
 
Aşırı hareketlilik ile ilgili özellikler:
 
a-Sürekli olarak el ya da ayaklarını hareket ettirmek
 yerinde  oturamayıp
oturduğu yerde kıpırdanmak.
 
b-Oturmasının beklendiği ve gerekli olduğu ortamlarda (sınıfta ders esnasında olduğu gibi) yerini terkedip dolaşmak.
 
c-Uygunsuz olmayan ortamlarda ( sınıf
 kalabalık mekanlar gibi) koşmak
  bir yerlere tırmanmaya çalışmak gibi davranışlar sergilemek.
 
d- Oyun oynarken ya da boş vakit aktivitelerinde sessiz bir şekilde davranamama
 gürültü çıkararak birşeylerle oyalanabilmek.
 
e-Daima ‘sanki bir motor tarafından çalıştırılıyor’ şeklinde hareket halinde bulunmak.
 
f-Sıklıkla aşırı ölçüde konuşmak.
 
Dürtüsellikle ilgili özellikler:
 
g-Kendisine sorulmakta olan soru tam olarak tamamlanmadan
 yanıtlamaya  çalışmak.
 
h-kendisine herhangi bir şey için sıra gelmesini bekleyememek.
 
i-Çevresindekilerinin iznini almadan
 aniden konuşma ya da oyunlarına  katılımak
 müdahale etmek.
 
B-Bu şekilde kişide sorunlara yol açan yakınmaların 7 yaş öncesinde başlaması gerekmektdir.
 
C-Sorunlara yolaçan yakınmaların en az 2 farklı alanda kendini göstermesi gerkmektedir ( okulda
 işte ya da evde gibi).
 
D-Toplumsal alan
 okul hayatı ya da iş ortamında kişinin işlevselliğinde  belirgin bozulmanin varlığı.
 
E- Rahatsızlığa ait yakınmalar başka bir psikiyatrik bozukluğa bağlı olmamalıdır.
 
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
 aşırı hareketlilik
 dikkat  eksikliği ve impulsivite olarak sınıflandırılabilen üç temel belirti  kümesinden oluşur.
		
	
		
	Çocuklarda Dikkat Eksikliği
Dikkat eksikligi ve hiperaktivite bozuklugu (DEHB) için teshis ölçütleri:
Aşağıdaki (1) veya (2) maddelerinden en az birinin karşılanması gerekir.
1-Aşağıdaki dikkatsizlikle ilgili maddelerden en az altısının
 en az 6  ay boyunca
 çocuğun gelişim düzeyiyle uyumlu olmayarak ve çocuğun  uyumunu bozacak şekilde varolması gerekmektedir.a- Genellikle ayrıntılara dikkat edemeyip
 iş
 okul ve diğer  aktivitelerde dikkatsizce hatalar yapmak.b- Genellikle oyunlarda ya da verilen görevlerde dikkati sürdürmekte zorlluk çekmek.
c- Kendisiyle karşılıklı olarak konuşulduğunda
 dinliyor izlenimi  alınmaması .d- Genellikle kendisine öğretilip
gösterilmesine karşın
 bunlları  uygulayamayıp
 okul ödevleri
 işyerindeki görevler ve ev işlerini  tamamlayamamak.e- Çoğunlukla yapacağı aktiviteler ve planları sıralayıp
 düzene  koyamamak.f- Beyin gücü gerektiren görevlerden ( ders yapmak gibi) kaçınma
  hoşlanmama 
 ya da bunları yapmaya isteksiz olma.g- Çeşitli aktiviteler için gerekli oyuncak
 ders araç ve gereçleri gibi  şeyleri sıkça kaybetmek.h- Konu dışı çevresel bir uyaran tarafından kolayca dikkatin dağılması.
i- Günlük olağan aktivitelere karşı da unutkanlık hali.
2-Aşağıdaki aşırı haraket ve dürtüsellik belirtilerinden en az altısının
 en az 6 ay boyunca 
 çocuğun gelişim düzeyiyle uyumlu  olmayarak ve çocuğun uyumunu bozacak şekilde varolması gerekmektedir.Aşırı hareketlilik ile ilgili özellikler:
a-Sürekli olarak el ya da ayaklarını hareket ettirmek
 yerinde  oturamayıp
oturduğu yerde kıpırdanmak.b-Oturmasının beklendiği ve gerekli olduğu ortamlarda (sınıfta ders esnasında olduğu gibi) yerini terkedip dolaşmak.
c-Uygunsuz olmayan ortamlarda ( sınıf
 kalabalık mekanlar gibi) koşmak
  bir yerlere tırmanmaya çalışmak gibi davranışlar sergilemek.d- Oyun oynarken ya da boş vakit aktivitelerinde sessiz bir şekilde davranamama
 gürültü çıkararak birşeylerle oyalanabilmek.e-Daima ‘sanki bir motor tarafından çalıştırılıyor’ şeklinde hareket halinde bulunmak.
f-Sıklıkla aşırı ölçüde konuşmak.
Dürtüsellikle ilgili özellikler:
g-Kendisine sorulmakta olan soru tam olarak tamamlanmadan
 yanıtlamaya  çalışmak.h-kendisine herhangi bir şey için sıra gelmesini bekleyememek.
i-Çevresindekilerinin iznini almadan
 aniden konuşma ya da oyunlarına  katılımak
 müdahale etmek.B-Bu şekilde kişide sorunlara yol açan yakınmaların 7 yaş öncesinde başlaması gerekmektdir.
C-Sorunlara yolaçan yakınmaların en az 2 farklı alanda kendini göstermesi gerkmektedir ( okulda
 işte ya da evde gibi).D-Toplumsal alan
 okul hayatı ya da iş ortamında kişinin işlevselliğinde  belirgin bozulmanin varlığı.E- Rahatsızlığa ait yakınmalar başka bir psikiyatrik bozukluğa bağlı olmamalıdır.
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
 aşırı hareketlilik
 dikkat  eksikliği ve impulsivite olarak sınıflandırılabilen üç temel belirti  kümesinden oluşur.