Çocuklarda sık görülen öğrenme güçlüklerinin birçok nedeni vardır. Bu nedenlerden bir taneside özel öğrenme güçlüğüdür. 
 
Öğrenme güçlüğü şikayeti olan çocuklarda diğer nedenlerle birlikte özel öğrenme güçlüğü olup olmadığınında araştırılması gerekir.
 
Özel öğrenme güçlüğü var diyebilmek için çocuğun zekası
 yaşı
 aldığı eğitim göz önünde bulundurulduğunda okuma
  matematik ve yazılı anlatımının beklenenin önemli ölçüde altında olması  gerekir. Bu tarife göre özel öğrenme bozukluğu zekası normal olan  kimselerdede
  zekası normalden az olan kimselerdede ortaya çıkıyor diyebiliriz.Her  iki durumdada çocuğun zeka düzeyine göre öğrenme düzeyi önemli ölçüde  geridir.Özgül öğrenme bozukluğu oranı % 2-10 oranında  görülmektedir.Okuma bozukluğu ( disleksi)
 matematik bozukluğu
  yazılı anlatım bozukluğu çoğunlukla birilikte görülmektedir. Tek başına  görülen özgül öğrenme bozukluğunun % 80 ‘ini okuma bozukluğu  oluşturmaktadır. Bu bozukluk çoğunlukla erkek çocuklarda  görülmektedir.Okuma bozukluğu okula başladıktan sonra farkedilmektedir.  Çocuk yüksek zekaya sahipse okuma bozukluğu 3. veya dördüncü sınıfa  kadar farkedilmeyebilir. Bu çocuklar okumayı geç öğrenirler
 okuma hızları yavaştır
  harf hece atlar veya harf hece eklerler. biribirine benzer harfleri  karıştırırlar. Yazarkende benzer harfleri briribirinin yerine yazarlar
 bazı harf veya heceleri yazmazalar veya onların yerine başka harf veya heceler yazarlar
 noktalama işaretlerini karıştırırlarlar
 imla kurallarına uymazlar ve yazıları karışıktır. Matematik alanında da matematik terimlerini
 kavramlarını anlama
 yazılı problemleri matematik sembollere çevirme
 matematik sembollerini ve işaretlerini tanıma 
 yerinde kullanma
 yazılı ifadelere çevirme
 çarpım tablosunu öğrenme
 işlemlerin yerini ve sırasını izleme
 şekilleri kopya etmede zorluklar vardır.
Öğrenme bozukluğu olan bireylerin birinci derece yakınlarında daha sık olarak görülmektedir. Özgül öğrenme bozukluğunun kesin nedenleri bilinmemekle birlikte
 kurşun zehirlenmesi
 fötal alkol sendromu
 fragil X sendromu olanlarda daha sık görülmektedir.
 
Bu çocuklarda öğrenme bozuklukları ile birlikte davranım bozukluğu
 dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
 depresif bozukluk
  karşıt olma karşı gelme bozukluğuda diğer bireylere göre daha yüksek  oranda görülmektedir. Dil gelişimindede gecikmeler olabilir
 
Özel öğrenme güçlüğü olan çocukların çok büyük bir kısmının zekası normal olmasına rağmen
 zekalarının az olduğu veya tembel oldukları düşünülmektedir. Bu nedenlede dışlanıp
  horlanmaktadırlar. Zekaları normal olduğundan öğrenme güçlüklerinin ve  kendilerine yapılan davranışların farkında olmaları nedeni ile birçok  ruhsal sorun yaşamaktadırlar. Bu çocuklarda okulu bırakma oranı oldukça  yüksektir; arkadaşları tarafından dışlanan
 horlanan
 alay edilebilen bu çocuklar bazı ruhsal sorunlar ve davranış
 uyum sorunları yaşamaktadırlar. Bu sorunlar nedeni ile okula karşı isteksizlik
 okuldan kaçma
 ders dinlememe
 kendisi ile alay edilmesi ve dışlanması nedeni ile saldırgan davranışlar gösterme
 öğretmenleri ile tartışma
 evde anne babası ile ders konusunda tartışma
  bunun yansıması olarak diğer alanlardada ilişkilerin bozulması  sözkonusudur.Erişkin yaşa eriştiklerindede işlerinde ve toplumsal  yaşamlarında önemli zorluklarla karşılaşmaktadırlar.
 
Erkenden tanı konması ve uygun bir eğitime alınmaları önemlidir.
Öğrenme yetersizliği olan çocuklarda öğrenme bozukluğu yapan görme
 duyma sorunları
 dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
 metabolik bazı hastalıklar
 ailesel koşullar
 okul ortamı
 zeka düzeyi ve bu bozuklukta görülen belirtiler araştırılmalıdır.
Bu tanı konduktan sonra öncelikle ailenin bu sorun konusunda bilgilendirilmesi ve ne yapmaları gerektiği konusunda yönlendirilmeleri gerekir. Çocuğun zeka durumuna ve eksik olduğu alanlara göre özel ve bireysel eğitim verilmesi gerekir. Ancak ülkemizde bu çocuklar için özel eğitim sınıfları ve öğretmenler olmadığından normal sınıflarda diğer çocuklarla birlikte eğitim görmektedirler. Çocuk normal bir sınıfta diğer çocuklarla birlikte eğitim görecekse öğretmeninde bu sorun konusunda bilgilendirilmiş olması önemlidir. Öğretmenin sorunu ve bu sorun karşısında ne yapacağını bilmesi çocuğun öğrenmesini arttırabileceği gibi
 okulda yaşayacağı pekçok sorunuda engelleyebilir.
		
	
		
	Öğrenme güçlüğü şikayeti olan çocuklarda diğer nedenlerle birlikte özel öğrenme güçlüğü olup olmadığınında araştırılması gerekir.
Özel öğrenme güçlüğü var diyebilmek için çocuğun zekası
 yaşı
 aldığı eğitim göz önünde bulundurulduğunda okuma
  matematik ve yazılı anlatımının beklenenin önemli ölçüde altında olması  gerekir. Bu tarife göre özel öğrenme bozukluğu zekası normal olan  kimselerdede
  zekası normalden az olan kimselerdede ortaya çıkıyor diyebiliriz.Her  iki durumdada çocuğun zeka düzeyine göre öğrenme düzeyi önemli ölçüde  geridir.Özgül öğrenme bozukluğu oranı % 2-10 oranında  görülmektedir.Okuma bozukluğu ( disleksi)
 matematik bozukluğu
  yazılı anlatım bozukluğu çoğunlukla birilikte görülmektedir. Tek başına  görülen özgül öğrenme bozukluğunun % 80 ‘ini okuma bozukluğu  oluşturmaktadır. Bu bozukluk çoğunlukla erkek çocuklarda  görülmektedir.Okuma bozukluğu okula başladıktan sonra farkedilmektedir.  Çocuk yüksek zekaya sahipse okuma bozukluğu 3. veya dördüncü sınıfa  kadar farkedilmeyebilir. Bu çocuklar okumayı geç öğrenirler
 okuma hızları yavaştır
  harf hece atlar veya harf hece eklerler. biribirine benzer harfleri  karıştırırlar. Yazarkende benzer harfleri briribirinin yerine yazarlar
 bazı harf veya heceleri yazmazalar veya onların yerine başka harf veya heceler yazarlar
 noktalama işaretlerini karıştırırlarlar
 imla kurallarına uymazlar ve yazıları karışıktır. Matematik alanında da matematik terimlerini
 kavramlarını anlama
 yazılı problemleri matematik sembollere çevirme
 matematik sembollerini ve işaretlerini tanıma 
 yerinde kullanma
 yazılı ifadelere çevirme
 çarpım tablosunu öğrenme
 işlemlerin yerini ve sırasını izleme
 şekilleri kopya etmede zorluklar vardır.Öğrenme bozukluğu olan bireylerin birinci derece yakınlarında daha sık olarak görülmektedir. Özgül öğrenme bozukluğunun kesin nedenleri bilinmemekle birlikte
 kurşun zehirlenmesi
 fötal alkol sendromu
 fragil X sendromu olanlarda daha sık görülmektedir.Bu çocuklarda öğrenme bozuklukları ile birlikte davranım bozukluğu
 dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
 depresif bozukluk
  karşıt olma karşı gelme bozukluğuda diğer bireylere göre daha yüksek  oranda görülmektedir. Dil gelişimindede gecikmeler olabilirÖzel öğrenme güçlüğü olan çocukların çok büyük bir kısmının zekası normal olmasına rağmen
 zekalarının az olduğu veya tembel oldukları düşünülmektedir. Bu nedenlede dışlanıp
  horlanmaktadırlar. Zekaları normal olduğundan öğrenme güçlüklerinin ve  kendilerine yapılan davranışların farkında olmaları nedeni ile birçok  ruhsal sorun yaşamaktadırlar. Bu çocuklarda okulu bırakma oranı oldukça  yüksektir; arkadaşları tarafından dışlanan
 horlanan
 alay edilebilen bu çocuklar bazı ruhsal sorunlar ve davranış
 uyum sorunları yaşamaktadırlar. Bu sorunlar nedeni ile okula karşı isteksizlik
 okuldan kaçma
 ders dinlememe
 kendisi ile alay edilmesi ve dışlanması nedeni ile saldırgan davranışlar gösterme
 öğretmenleri ile tartışma
 evde anne babası ile ders konusunda tartışma
  bunun yansıması olarak diğer alanlardada ilişkilerin bozulması  sözkonusudur.Erişkin yaşa eriştiklerindede işlerinde ve toplumsal  yaşamlarında önemli zorluklarla karşılaşmaktadırlar.Erkenden tanı konması ve uygun bir eğitime alınmaları önemlidir.
Öğrenme yetersizliği olan çocuklarda öğrenme bozukluğu yapan görme
 duyma sorunları
 dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu
 metabolik bazı hastalıklar
 ailesel koşullar
 okul ortamı
 zeka düzeyi ve bu bozuklukta görülen belirtiler araştırılmalıdır.Bu tanı konduktan sonra öncelikle ailenin bu sorun konusunda bilgilendirilmesi ve ne yapmaları gerektiği konusunda yönlendirilmeleri gerekir. Çocuğun zeka durumuna ve eksik olduğu alanlara göre özel ve bireysel eğitim verilmesi gerekir. Ancak ülkemizde bu çocuklar için özel eğitim sınıfları ve öğretmenler olmadığından normal sınıflarda diğer çocuklarla birlikte eğitim görmektedirler. Çocuk normal bir sınıfta diğer çocuklarla birlikte eğitim görecekse öğretmeninde bu sorun konusunda bilgilendirilmiş olması önemlidir. Öğretmenin sorunu ve bu sorun karşısında ne yapacağını bilmesi çocuğun öğrenmesini arttırabileceği gibi
 okulda yaşayacağı pekçok sorunuda engelleyebilir.