Arkada?lar art?k bu konuyu okuduktan sonra ALLAH ile tanr? kelimesi aras?ndaki fark? ?ok daha iyi anl?yaca??n?zdan eminim.....
Allah (c.c.) kelimesi ile tanr? kelimesi aras?nda ne fark vard?r :
Bizim eski atalar?m?z m?sliman olmadan ?nce yarat?c? bir varl??a inan?yorlard?. Belki kendilerine g?re de?i?ik tanr?lar?da vard? ama onlar daha ?ok kendi leh?eleri ile ''tengri'' dedikleri zaman zat-? uluhiyeti kasdediyorlard?. Bu kelime sonra biraz daha incelik kazand? tanr? ?eklini ald? ki asl?nda mabud demektir ve arapca'daki ilah'?n frans?zca'daki diyo'nun farsca'daki huda'n?n kar??l??? olan bir kelimedir.
Ama hi? bir zaman Cenab-? Hakk?n b?t?n Esma-i H?snas?n? cami,ism-i zat olan Allah (c.c.) kelimesinin kar??l??? de?ildir.
Allah (c.c.) dendi?i an,b?t?n kainatta tecelli eden isimleriyle bir zat-? ecell-i A-la akla gelir. Allah (c.c.) kelimesiyle anla??lan budur,yani o Mabudu mutlak, Hal?k? mutlak, Maksud-u mutlak, Rezzak-? mutlak, Bari-i mutlak, Cemil-i mutlak't?r.
?lhesma-i H?snay? cami Allah (c.c.) kelimesinde b?yle umumi bir mana anla??l?r ve bu itibarla da Allah'?n (c.c) ism-i hass d?r. Allah (c.c.) dendi?i an bu mabudu mutlak anla??l?r ve vacib-?l v?cud akla gelir. Ama tanr? dendi?i zaman yunanl?lar?n akl?na zeus, m?s?rl?n?n apis bo?as? ve hintlinin akl?nada kendi inekleri gelir. Tanr? kelimesiyle yerli yersiz mabud kelimesinin akla gelmesine kar??l?k, Lafz-i celale olan Allah (c.c.) kelimesi vacib-?l vucut un ism-i hass? olarak sadece o Esma i H?sna sahibi Za-t? Z?lcelali akla getirir. Onun i?in bir insan Tanr? demekle Allah (c.c.) yerinde kullan?rsa maksat?n? anlatamaz ve hata etmi? olur.
Tanr? ilah kelimesi yerinde, huda, diyo ve god yerinde kullan?labilir. Fakat Allah (c.c.) yerinde de?il....
Allah (c.c.) cenab-? Hakk ?n Zat?n?n has ismidir. Onun i?in L? ?LAHE ?LLALLAH diyoruz. Fakat la Allaha illallah demiyoruz. Evvela ilahlar tanr?lar ne varsa hepsi nefyediliyor, sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve sadece ALLAH (c.c.) vard?r deniliyor.
Mevlid yazar? S?leyman ?elebi bu hususu ?ok g?zel tefrik ederek ''Birdir ALLAH ondan art?k tanr? yok'' deyip her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit etmi?tir.
Buna binaen bir insan?n a?z?ndan tanr? kelimesi ??kt???nda hemen reaksiyon g?stermemeli o adam?n maksad?na bakmal? ALLAH (c.c.) yerine o manay? kullanm??sa tatl?ca ikaz etmeli aksine tevehh?r g?sterilmemeli. Hele g?n?m?zde asla...
Allah (c.c.) kelimesi ile tanr? kelimesi aras?nda ne fark vard?r :
Bizim eski atalar?m?z m?sliman olmadan ?nce yarat?c? bir varl??a inan?yorlard?. Belki kendilerine g?re de?i?ik tanr?lar?da vard? ama onlar daha ?ok kendi leh?eleri ile ''tengri'' dedikleri zaman zat-? uluhiyeti kasdediyorlard?. Bu kelime sonra biraz daha incelik kazand? tanr? ?eklini ald? ki asl?nda mabud demektir ve arapca'daki ilah'?n frans?zca'daki diyo'nun farsca'daki huda'n?n kar??l??? olan bir kelimedir.
Ama hi? bir zaman Cenab-? Hakk?n b?t?n Esma-i H?snas?n? cami,ism-i zat olan Allah (c.c.) kelimesinin kar??l??? de?ildir.
Allah (c.c.) dendi?i an,b?t?n kainatta tecelli eden isimleriyle bir zat-? ecell-i A-la akla gelir. Allah (c.c.) kelimesiyle anla??lan budur,yani o Mabudu mutlak, Hal?k? mutlak, Maksud-u mutlak, Rezzak-? mutlak, Bari-i mutlak, Cemil-i mutlak't?r.
?lhesma-i H?snay? cami Allah (c.c.) kelimesinde b?yle umumi bir mana anla??l?r ve bu itibarla da Allah'?n (c.c) ism-i hass d?r. Allah (c.c.) dendi?i an bu mabudu mutlak anla??l?r ve vacib-?l v?cud akla gelir. Ama tanr? dendi?i zaman yunanl?lar?n akl?na zeus, m?s?rl?n?n apis bo?as? ve hintlinin akl?nada kendi inekleri gelir. Tanr? kelimesiyle yerli yersiz mabud kelimesinin akla gelmesine kar??l?k, Lafz-i celale olan Allah (c.c.) kelimesi vacib-?l vucut un ism-i hass? olarak sadece o Esma i H?sna sahibi Za-t? Z?lcelali akla getirir. Onun i?in bir insan Tanr? demekle Allah (c.c.) yerinde kullan?rsa maksat?n? anlatamaz ve hata etmi? olur.
Tanr? ilah kelimesi yerinde, huda, diyo ve god yerinde kullan?labilir. Fakat Allah (c.c.) yerinde de?il....
Allah (c.c.) cenab-? Hakk ?n Zat?n?n has ismidir. Onun i?in L? ?LAHE ?LLALLAH diyoruz. Fakat la Allaha illallah demiyoruz. Evvela ilahlar tanr?lar ne varsa hepsi nefyediliyor, sonrada isbatta mabudu mutlak getiriliyor ve sadece ALLAH (c.c.) vard?r deniliyor.
Mevlid yazar? S?leyman ?elebi bu hususu ?ok g?zel tefrik ederek ''Birdir ALLAH ondan art?k tanr? yok'' deyip her iki kelimenin yerinide tayin ve tesbit etmi?tir.
Buna binaen bir insan?n a?z?ndan tanr? kelimesi ??kt???nda hemen reaksiyon g?stermemeli o adam?n maksad?na bakmal? ALLAH (c.c.) yerine o manay? kullanm??sa tatl?ca ikaz etmeli aksine tevehh?r g?sterilmemeli. Hele g?n?m?zde asla...