Bilim adamları, bebekler daha konuşmaya başlamadan aylar önce onlarla konuşmaya başlamanın, bebeklerin beyinlerinin gelişmesinde önemli rol oynayacağını belirttiler.
İngiliz gazetelerindeki habere göre, üç aylıkken bile, müzik gibi diğer seslerden ziyade kelimelerin bebeklerin zekası üzerinde daha büyük etkisi olduğu sanılıyor.
İllinois’deki Kuzeybatı Üniversitesi tarafından yapılan araştırmada, kelime duyan bebeklerin sınıflandırma yapabildikleri, sadece sesler duyan bebeklerin ise bunu yapamadıkları saptandı.
Araştırma çerçevesinde üç aylık 50 kadar bebeğin yarısına kelimeler, yarısına kısa sesler eşliğinde çeşitli balık resimleri gösterildi.
Kelime grubundaki bebeklere, sözgelimi bir balık için uydurma isim verilerek “Toma’ya bak!” denildi ve bu deney çeşitli resimlerle tekrarlandı. Diğer gruptakilerde ise bu deney, süre aynı olmak şartıyla anlamsız seslerle yapıldı.
Bunun ardından, bebeklere yan yana duran balık ve dinozor resimleri gösterildi ve bebeklerin her bir resme ne kadar süre baktıkları gözlendi.
Araştırmacılar, balık resmine dinozordan daha fazla bakan bebeklerin, balıkları beyinlerinde sınıflandırdıklarını gösterdiğini belirttiler.
Dr. Susan Hespos, sonucun çok çarpıcı olduğunu belirterek, “Kelime ve ses gruplarındaki bebeklerin aynı resimleri aynı sürelerle görmelerine karşın, kelime işitenlerin balıkları sınıflandırabildikleri, diğerlerinin ise bunu yapamadıkları saptandı” dedi.
Araştırmanın sonucunu kaleme alanlardan Prof. Sandra Waxman, konuşmanın, özellikle bebeklere yöneltilmiş konuşmanın bebeklerin dikkatini çevredeki objelere çekerek onları sınıflandırmalarını sağladığı düşüncesinde olduklarını söyledi.
Kaynak:cumhuriyet.com.tr
İngiliz gazetelerindeki habere göre, üç aylıkken bile, müzik gibi diğer seslerden ziyade kelimelerin bebeklerin zekası üzerinde daha büyük etkisi olduğu sanılıyor.
İllinois’deki Kuzeybatı Üniversitesi tarafından yapılan araştırmada, kelime duyan bebeklerin sınıflandırma yapabildikleri, sadece sesler duyan bebeklerin ise bunu yapamadıkları saptandı.
Araştırma çerçevesinde üç aylık 50 kadar bebeğin yarısına kelimeler, yarısına kısa sesler eşliğinde çeşitli balık resimleri gösterildi.
Kelime grubundaki bebeklere, sözgelimi bir balık için uydurma isim verilerek “Toma’ya bak!” denildi ve bu deney çeşitli resimlerle tekrarlandı. Diğer gruptakilerde ise bu deney, süre aynı olmak şartıyla anlamsız seslerle yapıldı.
Bunun ardından, bebeklere yan yana duran balık ve dinozor resimleri gösterildi ve bebeklerin her bir resme ne kadar süre baktıkları gözlendi.
Araştırmacılar, balık resmine dinozordan daha fazla bakan bebeklerin, balıkları beyinlerinde sınıflandırdıklarını gösterdiğini belirttiler.
Dr. Susan Hespos, sonucun çok çarpıcı olduğunu belirterek, “Kelime ve ses gruplarındaki bebeklerin aynı resimleri aynı sürelerle görmelerine karşın, kelime işitenlerin balıkları sınıflandırabildikleri, diğerlerinin ise bunu yapamadıkları saptandı” dedi.
Araştırmanın sonucunu kaleme alanlardan Prof. Sandra Waxman, konuşmanın, özellikle bebeklere yöneltilmiş konuşmanın bebeklerin dikkatini çevredeki objelere çekerek onları sınıflandırmalarını sağladığı düşüncesinde olduklarını söyledi.
Kaynak:cumhuriyet.com.tr